صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاهش ۳۸ درصدی سفر‌های بهاری به خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۱۵۸۹
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سفر‌های جاده‌ای با وسایل نقلیه سبک در بهار ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد کاهش یافت.
به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل حسینی عشرت آباد  افزود: بهار پارسال بر اساس آمار دستگاه‌های تردد شمار در ۹ ورودی استان سه میلیون و ۸۷۳ هزار و ۱۴ دستگاه خودروی سبک وارد خراسان رضوی شدند که این رقم امسال دو میلیون و ۴۰۶ هزار و ۷۹۶ دستگاه بود که کاهش ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های تردد شمار در ۹ جاده ورودی فاروج - قوچان، سه راه چکنه - قوچان، داورزن - سبزوار، اسفراین - سبزوار، فردوس - بجستان، بردسکن - کاشمر، فردوس - گناباد، قائن - گناباد، قائن - خواف اطلاعات یاد شده را ثبت کرده اند.
رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های اعمال شده برای سفر و تمهیدات استانی در این خصوص و البته بسته بودن و محدود شدن تردد به حرم مطهر رضوی و تعطیلی اماکن اقامتی موجب کاهش رغبت سفر هموطنان به مشهد و خراسان رضوی شده است.

حسینی عشرت آباد افزود: همچنین ورود خودرو‌های سنگین به استان و ورود خودرو‌های سبک به مشهد در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۲ و ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد که کاهش سفر به مشهد مطابق الگوی ذکرشده روی داده است، اما کاهش تردد خودرو‌های سنگین در بهار تنها در مقایسه با بهار سال ۹۸ و شرایط خاص حمل ونقل سنگین در آن سال بوده است یعنی در سال‌های ۹۷ و پیش از آن ورود کالا با خودروی سنگین به استان کمتر از سال ۹۹ بوده است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۰۹ هزار و ۹۷۰ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۹ هزار و ۸۶۳ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۱۶۹ هزار و ۱۶۰ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۹ میلیون و ۹۸ هزار و ۵۹۶ نفر را بیمار کرده و جان ۴۷۴ هزار و ۴۶۷ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. چهار میلیون و ۹۴۰ هزار و ۲۹۸ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و۳۸۸ هزار و ۲۲۵ بیمار کرونا و ۱۲۲ هزار و ۶۱۱ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشور‌های برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.
بر اساس آخرین آمار‌های رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.  
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.