صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

زبان بدن چیست؟

  • کد خبر: ۳۱۷۸
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

انسان‌ها قبل از اینکه حرفی بزنند با زبان بدن خود احساسات را منتقل می‌کنند. صورت انسان ماهیچه‌های زیادی دارد و با کمترین تغییر احساس، بیشترین تغییر در حالات صورت ایجاد می‌شود. به طور مثال می‌توانید حالات یک انسان عصبی را از واکنش‌هایی که در چهره او نمایان می‌شود تشخیص دهید. یک انسان آرام هم به‌راحتی قابل شناسایی است، کافی است به زبان بدن او دقت و توجه کنید. به قول شاعر بزرگ رنگ رخساره خبر می‌دهد از سرّ درون...
به حالات چهره و حرکات ریز و درشتی که در اندام‌های انسان ایجاد می‌شود زبان بدن می‌گویند که از گذشته‌های دور وجود داشته است.  انسان‌ها می‌توانند با این حرکات منظور خودشان را به دیگران اطلاع دهند. با تحقیقاتی که دانشمندان زیادی از جمله خانم دکتر کندیس بیب پرت از انجمن سلامت روان انجام دادند به این نتیجه رسیدند که همه سلول‌های بدن ما به‌طور مستقیم از ذهن دستور می‌گیرند و با ذهن انسان در ارتباط‌اند. او گفت: همه سلول‌های بدن ذهن دارند و می‌توانند احساسات را درک کنند. این زبان بدن انسان است که با شما صحبت می‌کند، شما با حرکت بدنتان به‌خوبی نشان می‌دهید که از کسی خوشتان می‌آید یا او را دوست ندارید. فرض کنید در جایی ایستاده‌اید و با شخصی در حال مکالمه هستید، در این لحظه تلفن شما زنگ خورده و به شما می‌گویند باید به سرعت خود را برسانید. مکالمه شما تمام شده و آن شخص که مخاطب شماست هنوز دارد با شما حرف می‌زند. شما دوست دارید به این گفتگو پایان دهید و آن شخص به ادامه گفتگو اصرار دارد. پا‌های شما به حالت ترک صحنه قرار می‌گیرد. زبان بدن شما به آن شخص می‌گوید که اجازه بده بروم و مخاطب شما به‌راحتی متوجه خواهد شد که شما عجله دارید و باید از آنجا بروید. اگر از زبان بدنتان آگاهی داشته باشید، می‌توانید به راحتی چهره‌ای که از خود نشان می‌دهید کنترل کنید. می‌توانید از زبان بدن دیگران به راحتی تشخیص دهید که آن‌ها چه احساسی دارند یا اینکه درباره شما چگونه فکر می‌کنند. با استفاده از الگو‌هایی که NLP به شما می‌دهد، می‌توانید زبان بدن خود را شناسایی کنید و منظورتان را به دیگران بفهمانید. با شناختن زبان بدن خود و کنترل حرکات بدنتان می‌توانید خود را آن‌طور که دوست دارید به دیگران بشناسانید.

به حالت‌های زیر توجه کنید
۱_ حالت راست و ایستاده به شما می‌گوید که مخاطب شما پرروحیه است و اعتماد به نفس دارد.
۲_ حالت متمایل به جلو به شما می‌گوید که مخاطب شما به شما علاقه‌مند است.
۳_ حالت خمیده به شما می‌گوید که مخاطب شما افسرده است یا اینکه روحیه ندارد.
۴_حالت متمایل به عقب به شما می‌گوید که مخاطب به شما علاقه‌ای ندارد و دوست دارد که از شما دور باشد.
۵_ اگر بازو‌های مخاطب شما به صورت ضرب‌دری قرار بگیرد به شما می‌گوید که مخاطب حالت تدافعی به خودش گرفته و با حرف‌های شما مخالف است.
۶_ بازو‌های باز و راحت مخاطب به شما می‌گوید که او دوست دارد به حرف‌های شما گوش دهد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.