صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نتایج بررسی نشان داد تقاضای رؤسا و مدیران ادارات مختلف برای خریداری و نصب نرم‌افزارهای کنترل و نظارت بر عملکرد کارمندان افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، شیوع ویروس کرونا دورکاری را در بسیاری از نقاط جهان افزایش داده و مدیران ادارات برای کسب اطمینان از فعالیت کارمندان و ردگیری آنی آن‌ها به استفاده از نرم‌افزارهای کنترل و نظارت روی آورده‌اند.

بررسی سایت تاپ تن وی پی ان نشان می‌دهد از ماه آوریل به این سو تقاضا برای استفاده از نرم‌افزارهای ردگیری کارکنان از سوی رؤسای ادارات در مقایسه با ماه قبل از آن ۸۷ درصد افزایش یافته است. این افزایش تقاضا در ماه می نسبت به ماه آوریل هم ۷۱ درصد بوده است.

همچنین جست‌وجوی کلیدواژه‌هایی همچون «ابزار کنترل دورکاری»، «چگونه کارمندان را از خانه کنترل کنیم» و... نیز در اینترنت افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

کارشناسان هشدار می‌دهند استفاده از چنین نرم‌افزارهایی ممکن است به نقض حریم شخصی و امنیت کاربران اینترنت و به‌ویژه کارمندان منجر شود و داده‌های خصوصی آن‌ها به‌علت استفاده از نرم‌افزارهای معیوب یا دارای ابزار هک و جاسوسی مخفی به سرقت رود. بنابراین باید در زمینه استفاده از چنین ابزاری دقت شود.

منبع: زد دی نت

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.