صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کمیته مشترک سه‌جانبه برای پیگیری مشکلات فعالان صنعت ICT با حضور سندیکای صنعت مخابرات ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات تشکیل شد.
به گزارش شهرآرانیوز، کمیته سنا (IRICTU) با هدف طرح و بررسی مسائل و مشکلات مشترک فعالان صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از جمله کمبود و مشکلات تخصیص ارز، شفاف نبودن روند ارزیابی و تایید نمونه و همچنین مشکلات تولیدکنندگان داخلی و بیکاری فزآینده در این حوزه تشکیل شده است.

به نظر می‌رسد دغدغه‌های مشترک شرکت‌های حوزه ICT در چند ماهه اخیر و خطر کوچک شدن و از بین رفتن کسب و کار‌ها و مسائلی مانند بیمه و مالیات که گریبان بسیاری را گرفته است، تاثیرات جدی بر تمام اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات گذاشته و تاثیرات نامعلوم بیشتری نیز در آینده به دنبال خواهد داشت.

در نشست تشکیل این کمیته مشترک، مطرح شد که شرکت‌های تولید کننده تجهیزات که نیاز به ثبت سفارش و واردات اقلام مورد نیاز دارند، باید مورد حمایت صحیح، پایدار و همه جانبه از طرف وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط قرار بگیرند که این مهم از اهداف اساسی هر سه تشکل به شمار می‌آید و طبعاً با هم افزایی موردنظر، مورد حمایت موثرتر قرار خواهند گرفت و همچنین به دغدغه شرکت‌های مشاور، پیمانکار و نوآور این صنعت جهت حضور در پروژه‌های داخلی و به خصوص حضور قدرتمندانه در بازار‌های صادراتی و بین المللی نیز می‌توان پرداخت.

از سوی دیگر مشکلات پیش از بحران کرونا هم همچنان در جای خود باقی و نیازمند پیگیری است. در حالی که شرکت‌ها موظف به پرداخت مستمر و منظم عوارض و حق بیمه و مالیات خود هستند و مهلت‌های زمانی چندانی هم ندارند، کارفرمای پروژه‌ها تعهدات مالی خود را گاهی ظرف چند ماه و چند سال ایفا می‌کند.

در نشست تشکیل این کمیته محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای، برات قنبری دبیرکل این سازمان و آزاد معروفی رئیس کمیسیون شبکه سازمان نصر، حسین ریاضی رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، فرامرز رستگار دبیر هیئت مدیره و داوود ادیب رئیس هیئت مدیره این سندیکا، فریبرز نژاددادگر عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و اسماعیل ثنایی نائب رئیس دوم این اتحادیه حضور داشتند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.