صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسافران نوروزی در آغوش پایانه امام رضا (ع) | بازدید معاون استاندار و فرماندار از پایانه مسافربری مشهد

  • کد خبر: ۳۲۳۱۳۶
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۵
صبح امروز پایانه مسافربری امام رضا (ع) میزبان بازدید سرزده و حضور میدانی جمعی از شهری و بازرسان اصناف و اتحادیه‌ها بود تا روند خدمت‌رسانی به زائران پیک زیارتی نوروزی را از نزدیک موردبررسی و ارزیابی قرار دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با آغاز سال جدید و در شرایطی که در هر لحظه صد‌ها نفر از اقصی نقاط ایران اسلامی خود را به مشهدمقدس می‌رسانند تا در تعطیلات نوروز و شب‌های بافضیلت قدر، حرم مطهر امام هشتم (ع) را زیارت کنند، صبح امروز (جمعه ۱ فروردین ۱۴۰۴) پایانه مسافربری امام رضا (ع) میزبان بازدید سرزده و حضور میدانی حجت‌الاسلام علی عسکری معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، سیدحسن حسینی فرماندار مشهد و جمعی از مدیران هیئت‌های بازرسی اصناف و اتحادیه‌ها بود تا روند خدمت‌رسانی به زائران پیک زیارتی نوروز ۱۴۰۴ از نزدیک موردبررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

در حاشیه این بازدید که بیش از یک‌ساعت به طول انجامید، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز اظهار کرد: اگرچه طبق ارزیابی انجام‌شده، پیک زیارتی مشهد بعد از شب‌های قدر تا زمان عید فطر است، اما روند ورود زائران به‌صورت رسمی از شب ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ آغاز شده و در مبادی ورودی شهر به‌خصوص پایانه مسافربری امام رضا (ع)، هر لحظه اتوبوس دیگری برای پیاده‌شدن مسافران جدید متوقف می‌شود.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد که در مجموع، ۲۸ دستگاه اجتماعی و فرهنگی مرتبط با حوزه خدمات سفر وجود دارد که مسئولیت اصلی ستاد استان، ایجاد هماهنگی میان این نهادهاست. وی افزود: همین ۱۴ کمیته‌ای که از دستگاه‌های مختلف در حوزه زیارت فعال هستند و در ستاد خدمات سفر استان تشکیل شده‌اند، هرکدام اجتماعی از نمایندگان همین مجموعه‌ها هستند که شماری از آنها مسئولیت قانونی در قبال خدمت‌رسانی به زائران دارند و تعدادی نیز همچون شهرداری مشهد براساس ارزش‌های ذاتی مجموعه و رویکرد مدیران پای کار هستند.

هیچ مشکلی در ارائه خدمت وجود ندارد

پس از بازدید غرفه‌های عرضه اقلام فرهنگی، ایستگاه‌های اجرای برنامه زنده هنری و البته گفت‌وگوی بی‌واسطه با چندنفر از زائران، فرماندار مشهد نیز از روند خدمت‌رسانی در پایانه مسافربری امام رضا (ع) ابراز رضایت کرد و گفت: همان‌طور که مشهود است، امسال سطح خدمات به‌شکل محسوسی منظم شده و با وجود اینکه هر چند ثانیه یک اتوبوس در جایگاه‌های پایانه مسافران خود را پیاده می‌کند، اما عبور و مرور خیلی منظم در جریان است، خدمات ترخیص و هدایت زائران بدون درنگ ادامه دارد و مهمانان نوروزی آقا علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) نیز همگی رضایت دارند.

وی بیان کرد: البته آمادگی زیرساخت‌های استقبال و میزبانی در مشهد، بسیار بیش‌تر از این حرف‌هاست. باور ما این است که هنوز پیک زیارتی شروع نشده و از ماه‌ها قبل درحال برنامه‌ریزی و هماهنگی هستیم تا در حوزه‌های فرهنگی‎اجتماعی، امنیتی‌انتظامی، هماهنگی امور عمرانی و همچنین تنظیم‌بازار هیچ مشکلی ایجاد نشود. با همه این تفاسیر، ما همچنان دست یاری به سمت مردم نیز دراز می‌کنیم و از عموم زائران می‌خواهیم که همان زمان تهیه بلیت تشرف، برای بازگشت به موطن خود نیز بلیت تهیه کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.