صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خط ۲ مترو مشهد در ایستگاه پایانی | از نصب پله‌برقی و تأسیسات مخابراتی تا بهره‌برداری از سوله تعمیرگاه سنگین

  • کد خبر: ۳۲۴۱۳۶
  • ۰۹ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۶
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: پس از تکمیل سوله بزرگ تعمیرگاه سنگین و بازگشایی معبر روبه‌روی طبرسی ۵۶ و ۵۸، هم‌اکنون ایستگاه سلامت نیز در آخرین مراحل عمرانی یعنی نصب پله‌برقی، تأسیسات مخابراتی و سیستم‌های اطفای‌حریق قرار دارد و باور ما این است که حداکثر تا ابتدای اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری برسد.

کیانوش کیامرز در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، با اشاره به آخرین وضعیت خط ۲ قطارشهری و ایستگاه سلامت، اظهار کرد: ایستگاه سلامت، آخرین بخش باقی‌مانده از خط ۲ قطارشهری مشهد است که البته با توجه به اینکه ما هم‌زمان، حفاری خطوط ۳ و ۴ را روی دست داریم، همین موضوع باعث شده تا تقسیم اعتبار صورت بگیرد و بخش محدودتری از اوراق مشارکت به آخرین بخش خط ۲ برسد. بااین‌حال، هم‌اکنون ایستگاه سلامت در آخرین مراحل عمرانی یعنی نصب پله برقی، تأسیسات مخابراتی و سیستم‌های اطفای‌حریق قرار دارد و باور ما این است که حداکثر تا ابتدای اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: هم‌اکنون قطارشهری مشهد به‌موازات حفاری خطوط ۳ و ۴ و البته راه‌اندازی نهایی فاز اول خط ۳، در سه حوزه از مسیر ۲ دستاورد‌های بزرگی را رقم زده است؛ یکی همین تأمین پله‌برقی‌های بزرگ‌مقیاس و تأسیسات فنی هوشمند ایستگاه سلامت که جزئیات آن اعلام شد، دیگری در حوزه بازگشایی معبر روبه‌روی طبرسی ۵۶ و ۵۸ که مطالبه بخش بزرگی از اهالی بود و ۲۸ اسفندماه تکمیل شد و حوزه سوم نیز مربوط به سوله بزرگ تعمیرگاه سنگین خط ۲ است که در دپوی واگن‌های طبرسی ایجاد شده و از ۲۵ اسفند سال گذشته وارد مدار سرویس‌دهی شده است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: در موضوع معبر روبه‌روی طبرسی ۵۶ و ۵۸، حقیقت موضوع این است که از حدود یک سال قبل، این زمین به‌دلیل فعالیت دستگاه حفاری قطارشهری به عنوان فضای کارگاهی زیر بار رفت که همین مسئله، آسیب جدی به آن وارد کرد و تاکنون بسیاری از اهالی نسبت به وضعیت آن پس از جمع‌آوری کارگاه گلایه داشتند. تلاش ما بر این بود که این بخش تا شب عید بازسازی شود که خوشبختانه با موفقیت این هدف محقق شد و هم‌اکنون تا زیر تراز آسفالت احیا شده و فقط مسئولیت برعهده شهرداری منطقه ۳ است تا روکش آسفالت جدید اجرا کند.

وی ادامه داد: در موضوع سوله بزرگ تعمیرگاه سنگین خط ۲ نیز این طرح از جمله پروژه‌هایی است که به‌صورت غیرنقدی اجرا شده و بیش از ۱۷ متر زیر زمین، در فضایی به وسعت یک ایستگاه و با خطوط موازی ریل، توانایی پذیرش کامل واگن و اجرای تعمیرات تخصصی تا راه‌اندازی مجدد آن را دارد تا بر این اساس، پیش‌نیاز‌های فنی لازم برای تکمیل نهایی خط ۲ قطارشهری و تمرکز بر خطوط ۳ و ۴ فراهم شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.