صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در مشهد بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته قلع شد.

جانقربان|شهرآرانیوز- مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اعلام این خبر افزود: در این اقدام که با حضور نماینده دادستان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته موسوم به نارنجستان واقع در بخش احمدآباد و حدفاصل ملک آباد به دهسرخ بعمل آمد حدودا ۱۰۰ قطعه که با احداث دیوار، اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته بود  قلع و قمع شد.


امید طهماسبی زاده اظهار کرد: هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در اراضی کشاورزی جرم محسوب و بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مستلزم قلع و قمع است.


وی گفت: از بین رفتن منابع و بستر‌های تولید محصولات کشاورزی، امنیت غذایی و هدر رفت منابع آبی برای تفرجگاه‌های شخصی و حتی از بین رفتن امنیت اجتماعی و شغلی از تبعات تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌هاست.


طهماسبی زاده افزود: هر هکتار از اراضی کشاورزی به طور متوسط زمینه تولید غذای ۲۰ نفر در طول سال را فراهم می‌کند که اغلب به صورت دیم و بدون نیاز به استحصال آب از منابع زیرزمینی است که به چرخه تولید غذا کمک می‌کند، اما اقدامات برخی از افراد سود جو و منفعت طلب باعث تجاوز به حقوق عامه و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.