صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همه عوامل مدارس غیردولتی باید متخصص باشند

  • کد خبر: ۳۳۷۵۴۵
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۱
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید از حضور افراد غیرمتخصص در مدارس غیردولتی جلوگیری شود، گفت: کلیه افرادی که در مدارس غیردولتی مشغول به فعالیت هستند باید علاوه بر داشتن صلاحیت‌های عمومی، آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف آموزشی مرتبط با رشته مورد تدریس خود در مدرسه را نیز بگذرانند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های توانمندسازی و دانش افزایی معلمان مدارس غیردولتی، گفت: با توجه به سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور به ویژه نگاه وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم به کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در مدرسه، ضرورت برگزاری این دوره‌ها بیش از پیش محسوس می‌شود.

احمد محمودزاده با تاکید بر اینکه باید از حضور افراد غیرمتخصص در مدارس غیردولتی جلوگیری شود، اظهار کرد: کلیه افرادی که در مدارس غیردولتی مشغول به فعالیت می باشند باید علاوه بر داشتن صلاحیت های عمومی آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف آموزشی مرتبط با رشته مورد تدریس خود در مدرسه را نیز بگذرانند که این آموزش‌ها در ۶ پودمان و ۳۶۰ ساعت طراحی شده است که علاوه بر ارتقای دانش تخصصی معلمان در حوزه‌های تربیتی و پرورشی نیز آموزش‌های مورد نیاز به معلمان عزیز مدارس غیر دولتی داده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در دوره توانمندسازی و دانش افزایی معلمان مدارس غیردولتی در سال گذشته یکصد و دو هزار نفر از معلمان عزیز در ۶۰ ساعت آموزش های لازم را با محوریت دانشگاه فرهنگیان گذرانده‌اند، تصریح کرد: علاوه بر معلمان ۸۰۰۰ مدیر مدرسه ، یازده هزار نفر معاون پرورشی و پنج هزار مشاور در مدارس غیردولتی کشور در این آموزش‌ها در سال گذشته شرکت کرده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر برگزاری دوره‌ها به شکل حضوری و با کیفیت مطلوب، گفت: تشکیل کارگروه تخصصی توانمند سازی معلمان مدارس غیردولتی در استانها زیر نظر مدیرکل استان و با محوریت دانشگاه فرهنگیان ضروری است و ‌در کنار آن باید از ظرفیت‌های سایر دانشگاه ها و موسسات در سطح استان نیز استفاده شود.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، یادآور شد: این سازمان تمامی برنامه هایش را تحت سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور، برنامه‌های معاونت‌های تخصصی و نقشه راه مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و عملیاتی کرده است.

وی ادامه داد: تشکیل پرونده الکترونیکی برای معلمان مدارس غیر دولتی و بانک اطلاعاتی دقیق از آنها در سطح کشور می‌تواند به هویت بخشی این معلمان و امکان برنامه ریزی‌های مناسب برای آنها را فراهم آورد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.