صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

چند روش‌ برای ساخت بدلیجات در خانه | دست به مهره شوید

  • کد خبر: ۳۳۹۶۲
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
از آنجایی که بازار خرید و فروش ابدلیجات در شهرمان بسیار فعال است، می‌خواهیم امروز به کمک سحر روشنایی، یکی از تولیدکنندگان این کالاها، یک خرید اقتصادی خوب پیشنهاد کنیم که می‌تواند زمینه‌ای برای انجام یک کار خانگی پرسود هم باشد.
شهرآرنیوز - با افزایش قیمت طلا و کاهش توان خرید خانواده ها، اتفاق جالبی که در جامعه افتاد ایجاد فروشگاه‌های بدلیجات و زیورآلات به موازات طلا و جواهرفروشی‌ها در سطح شهر بود که با استقبال زیادی از سوی خانم‌ها (بازار هدف) هم روبه رو شد تا اندازه‌ای که این روز‌ها کمتر خانمی را می‌بینید که برای استفاده روزانه یا میهمانی هایش از یکی از این فروشگاه‌های بدلیجات خرید نکرده باشد. از آنجایی که بازار خرید و فروش این محصولات در شهرمان بسیار فعال است، می‌خواهیم امروز به کمک سحر روشنایی، یکی از تولیدکنندگان این کالاها، یک خرید اقتصادی خوب پیشنهاد کنیم که می‌تواند زمینه‌ای برای انجام یک کار خانگی پرسود هم باشد.



روش‌های تهیه بدلیجات


برای داشتن یک دست بند یا گردن آویز زیبا می‌توانید روش‌های مختلفی را طی کنید که بسته به انتخاب خودتان، ارزش اقتصادی متفاوتی خواهد داشت.

تهیه لوازم و ساخت آن درخانه = اقتصادی‌ترین روش

خرید از تولیدکننده = راحت و با درجه اقتصادی ۲

خرید از فروشگاه‌های بدلیجات = راحت و با هزینه زیاد

برای اینکه بتوانید تفاوت هزینه‌های تهیه بدلیجات در روش‌های مختلف را ملموس‌تر درک کنید، مثالی می‌زنیم.

نمونه یک: برای ساخت یک دست بند ساده با مهره، به یک سوم رشته مهره و کمی نخ تسبیح نیاز است. هر رشته حدود ۸۰۰۰ تومان هزینه دارد. (استفاده از آویز دلخواه است.)

ساخت در خانه = ۳ هزار تومان

خرید از تولیدکننده = ۱۰ هزار تومان

خرید از فروشگاه‌ها = ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان

نمونه ۲: برای ساخت یک دست بند با سنگ‌های قیمتی (عقیق) به یک دوم رشته عقیق چینی به قیمت ۴۰۰۰ تومان و یک قطعه عقیق واقعی کوچک به ارزش ۱۰ هزار تومان و کمی نخ تسبیح نیاز است. (استفاده از آویز دلخواه است.)

ساخت در خانه = ۱۴ هزار تومان

خرید از تولیدکننده = ۴۰ هزار تومان

خرید از فروشگاه‌ها = ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان



لوازم مورد نیاز


ساخت بدلیجات فقط روی هنر شما تکیه دارد، چون لوازم کار آن بسیار ارزان و در دسترس است. برای نمونه، کل ابزارآلات کار شما شامل این موارد می‌شود.

نخ تسبیح = متری ۲۵۰ تومان

مهره = هر رشته معمولی ۴ تا ۳۰ هزار تومان

آویز‌های فلزی = دانه‌ای ۴۰۰ تا ۴ هزار تومان

بازار تهیه خرج کار

چه بخواهید برای نیازشخصی خودتان خرید کنید چه به این کار به چشم یک حرفه نگاه کنید، باید از بازار‌های عمده فروشی خرج کار بدلیجات در مشهد، لوازم مورد نیازتان را تهیه کنید.

مجتمع تجاری مجد واقع در بولوار قرنی

پاساژ مولوی واقع در مصلای ۱/۷

همچنین می‌توانید برای اقتصادی‌تر کردن خریدتان، البته برای خرید‌های عمده و در توناژ بالا، از بازار‌های تهران و به صورت مجازی خرید کنید.


روش انجام کار


ساخت بدلیجات کار سختی نیست. به مهارت خاصی هم نیاز ندارد. کافی است چند نوع گره خاص را یاد بگیرید. برای این کار هم لازم است فقط به کانال‌ها و سایت‌های آموزشی این هنر سری بزنید و خیلی راحت با زیر و بم کار آشنا شوید.


بازار فروش


اگر می‌خواهید به این هنر به چشم یک حرفه نگاه کنید، به بازار فروش نیاز دارید. برای این کار به جز گروه دوستان و آشنایان که آن‌ها را می‌توانید در میهمانی‌ها و محل کار یا هرجای دیگری ملاقات کنید، به یک کانال تلگرامی یا اینستاگرامی نیاز دارید که بتوانید خیلی راحت و بدون کمترین هزینه تبلیغ کنید و محصولاتتان را به فروش برسانید. روش سوم هم مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها و بازار‌های هدف و فروش کارهایتان به این عرضه کنندگان است. راستی می‌توانید به فکر اجاره یک فروشگاه کوچک برای خودتان و عرضه مستقیم کارهایتان هم باشید.
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.