صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث در صدر شکایت مردم از بیمه‌ها

  • کد خبر: ۳۴۴۳۰۰
  • ۲۰ تير ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۷
بر اساس جدیدترین آمار بیمه مرکزی از میزان شکایت از شرکت‌های بیمه، رشته بیمه شخص ثالث و پرداخت خسارت مربوط به آن در صدر شکایات مردم قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر در صنعت بیمه آمار شکایات ثبت شده از شرکت‌های بیمه در ۳ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۴ را منتشر کرد.

بر اساس این آمار در ۳ ماهه ابتدای سال جاری در مجموع ۴۷۵۰ شکایت از ۳۰ شرکت فعال در صنعت بیمه ثبت شده است.

از این میزان ۱۲۵۰ شکایت مربوط به بیمه دانا است که آن را در رتبه اول بیشترین شکایت ثبت شده از آن قرار می‌دهد. بعد از آن بیمه آرمان با ۵۷۵ شکایت و در رتبه دوم است و بیمه ایران نیز با ۴۳۸ شکایت در رتبه سوم قرار دارد.

همچنین از مجموع کل شکایات ثبت شده ۳۳۸۱ شکایت رسیدگی و مختومه شده است که ۷۱ درصد کل شکایات را شامل می‌شود. از این میزان ۱۷۴۶ مورد ناوارد و ۱۶۳۵ مورد نیز وارد تشخیص داده شده است.

طبق آمار بیشترین شکایت از نظر رشته بیمه مربوط به بیمه شخص ثالث با ۲۱۱۹ شکایت است که بعد از آن نیز بیمه درمان با ۱۲۲۸ شکایت در رتبه دوم و در رتبه سوم بیمه بدنه اتومبیل با ۵۷۷ شکایت قرار دارد.

از مجموع ۲۱۱۹ شکایت در رشته بیمه شخص ثالث ۱۵۸ شکایت رسیدگی شده که ۸۲۸ شکایت وارد و ۶۹۰ شکایت ناوارد بوده است. همچنین ۶۰۱ شکایت نیز در حال رسیدگی است.

در رشته بیمه درمان از مجموع ۱۲۲۸ شکایت ثبت شده ۸۶۳ شکایت رسیدگی شده که ۳۶۸ شکایت وارد و ۴۹۵ شکایت ناوارد بوده است. ۳۶۵ شکایت نیز در حال رسیدگی است.

در رشته بیمه بدنه اتومبیل،۵۷۷ شکایت ثبت شده که از این رقم ۴۴۲ شکایت رسیدگی شده که ۱۹۸ شکایت وارد و ۲۴۴ شکایت ناوارد بوده است. همچنین ۱۳۵ شکایت نیز در حال رسیدگی است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.