صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طی دو دهه گذشته عمل جراحی‌های زیبایی افزایش یافته و به یک فرایند پزشکی تبدیل شده است. جدا از اینکه این عمل‌های زیبایی فواید و مضرات بسیاری دارد، متقاضیان باید توجه کنند که اصلاح سبک زندگی بسیار مهم‌تر از عمل جراحی است.

به گزارش شهرآرانیوز، امـروزه جراحـی هـای زیبایـی یکی از موارد پزشـکی شـده، است و تقاضـا بـرای آنهـا بـه طـور چشـمگیری در تمامـی کشـور‌ها و بـه خصـوص ایـران افزایـش یافته اسـت و بازار بسـیار پـر رونقـی را بـرای جراحـان در حوزه‌های زیبایی و لاغری فراهـم کـرده اسـت؛ به خصـوص اینکـه پرداخت بـرای آن بـه صـورت پرداخـت از جیـب مـی باشـد و بیمـه هـا هزینـه‌های آن را متقبـل نمـی شـوند.

اینگونـه عمـل هـا سبب شـده تـا سـهم قابـل توجهـی از هزینـه هـای بهداشـت و درمـان خانوارهـا بـه آن‌هااختصـاص داده شـود؛ در صورتـی کـه ممکـن اسـت جـزء اولویت نیاز‌های بهداشـتی نباشـد. با این حال بهتراست هنگام اقدام به این عمل‌ها به این نکته توجه کرد که تا چه میزانی تاثیر گذار هستند.

بای پس معده و روده، لاپاراسکوپی باندینگ شکمی، گاسترکتومی، پیکرتراشی، لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی و ... اسمش را عمل زیبایی گذاشته اند، ولی در واقع نوعی روش تهاجمی برای حذف چربی‌های اضافه در افرادی است که چاقی مفرط یا حتی بیش از حد مفرط دارند.

انجام جراحی‌های این چنینی برای این افراد درست مانند بخیه زدن به زخم ضروری است. این در حالی است که متأسفانه انجام این عمل‌ها برای موارد غیرضروری بسیار باب شده است و خواهان دارد غافل از اینکه فردی که دچار چاقی موضعی یا کلی شده است، روش زندگی اش اشکال دارد و باید آن را اصلاح کند.

حتی در مواردی که چاقی ناشی از بیماری است، فرد باید به دنبال درمان ریشه‌ای مشکل باشد، نه حذف تظاهرات آن. برای همین، اگر تغییری در سبک زندگی فرد ایجاد یا علت اصلی بیماری او درمان نشود، با همه سختی‌ها و آسیب‌هایی که از عمل جراحی دیده است، پس از مدت کوتاهی مشکل چاقی اش برمی گردد و حتی شرایطش بدتر از قبل خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.