صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قیمت حبوبات ۲/۴ درصد در تیرماه افزایش یافت

  • کد خبر: ۳۵۴۷۶
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
در تیرماه قیمت حبوبات افزایش چشمگیری نداشته و افزایش در حدود ۲/۲ تا ۲/۴ درصد بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز، کارشناس مسئول اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در تیرماه قیمت حبوبات افزایش چشمگیری نداشته و افزایش در حدود ۲/۲ تا ۲/۴ درصد بوده است.

عباس اخوان در خصوص قیمت حبوبات در بازار، اظهار کرد: ما در بازه تیرماه در حوزه حبوبات افزایش قیمت چشمگیری نداشتیم و افزایش در حدود ۲/۲ تا ۲/۴ درصد بوده، بنابراین التهابی را در حوزه حبوبات فله نمی‌بینیم. عمده‌فروشان موثر بازار نیز تایید کرده و بیان کردند شرایط عادی و موجودی خوب است و گزارشی مبنی بر التهاب بازار نداشتند.

وی بیان کرد: عدس کانادایی در یک تیر ۲۱ هزار تومان و در ۳۱ تیر ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت لوبیای قرمز، لپه و لوبیاچیتی نیز در یک تیر ۲۳ هزار تومان و در ۳۱ تیر ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت نخود در ۳۱ تیر ۱۲ هزار تومان بوده است.

اخوان ادامه داد: در ۳۱ اردیبهشت نیز عدس کانادایی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا قرمز ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، لپه ۲۳ هزار تومان، لوبیاچیتی ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و نخود ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که از آن زمان تاکنون کمتر از ۵ درصد افزایش داشته است.

کارشناس مسئول اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: عدد احصا شده ۲/۲ تا ۲/۴ درصدی به دلیل نوسانات موجود در بازار است. در زمینه لوبیاچیتی نیز با وجود اینکه فرایند کارخانجات کمپوت و کنسرو ما در حال شروع شدن بوده و ثبت تقاضا بالا می‌رود، اما اثر چندانی نداشته و قیمت‌ها در مقایسه با ماه گذشته تغییر زیادی نکرده است.


اخوان گفت: اگر شهروندی با گران‌فروشی مواجه شود، می‌تواند به سامانه ۱۲۴ اعلام کند که پیگیری خواهد شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.