صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از ۲۸ تیرماه تا ۳ مردادماه ۴۲۸۸ نفر با حضور در پایگاه‌های اهدای خون استان خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.

جانقربان- دکتر مجید عبداللهی در گفتگو با شهرآرانیوز افزود: این آمار به نسبت هفته گذشته که تعداد اهدا ۲۴۷۱ نفر بود با رشد دوبرابری همراه بوده است، اما همچنان میزان ذخایر خونی با استاندارد فاصله دارد و با کمبود آن مواجه هستیم.


وی اظهار کرد: در هفته گذشته مشارکت بانوان ۲۶۴ نفر و تعداد آقایان ۴۰۴۸ نفر بوده که باتوجه به آمار اهدا از این تعداد برخی خون ناقص اهداکرده و یا بعد از معاینه منصرف شده اند.


این مقام مسئول گفت: ۱۱۹۴ نفر از این تعداد افرادی با سابقه مراجعه و تعداد ۲۴۶۲ نفر افرادی هستند که به‌صورت مستمر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه می‌کنند.


مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: در تاریخ یادشده در مجموع ۵۵۴۱ نفر به پایگاه‌های اهدای خون در خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند که تمام این افراد موفق به اهدای خون نشده‌اند.


عبداللهی اظهار کرد: همچنان تعداد مرجعان اهدای خونی گروه خونی «O مثبت» بیشترین و گروه‌های خونی «AB منفی» و «O منفی» کمترین است.


وی گفت: با اوج‌گیری دوباره کرونا و نیاز به منابع خونی از شهروندان درخواست می‌کنیم در امر خداپسندانه اهدای خون و اهدای پلاسما مشارکت پررنگ‌تری داشته باشند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.