صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پرداخت ۹۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج در ۴ ماه ابتدای سال ۹۹

  • کد خبر: ۳۶۰۸۶
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: بانک‌ها در ۴ ماه ابتدای امسال ۹۲ هزار و ۴۵۰ فقره تسهیلات ازدواج به زوج‌های خراسانی پرداخت کرده‌اند.

امیرعلی قاسمی مقدم| شهرآرانیوز، حسن مونسان در گفتگو با خبرنگار ما ، اظهار کرد: بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه سنواتی، بانک‌های عامل موظف به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و کمیته امداد به متقاضیان واجد شرایط هستند.


وی افزود: با وجود افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج در سال ۹۹ به نسبت سال گذشته از ۳۰ به ۵۰ میلیون تومان، تلاش شبکه بانکی بر این بوده است که مدت زمان انتظار متقاضیان در صف پرداخت تسهیلات به حداقل برسد.


دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی تصریح کرد: در سال ۹۸ شبکه بانکی در خراسان رضوی بیش از ۲۶۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به ۸۴۳ هزار نفر پرداخت کرد که نسبت به سال قبل آن حدود ۷۰ درصد رشد داشت.


وی با بیان اینکه از ابتدای امسال پرداخت تسهیلات به متقاضیان افزایش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ تاکنون ۹۲ هزار و ۴۵۰ فقره تسهیلات با حجم ریالی بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.


مونسان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و به‌دنبال مهلت‌دهی به اقساط تسهیلات بانکی، در ۳ ماه گذشته وصولی منابع نداشتیم و اقساط به پایان دوره منتقل شد، اما با تلاش شبکه بانکی، منابع لازم برای پرداخت تسهیلات ازدواج تأمین شد.


وی بیان کرد: تعداد کل متقاضیان ثبت‌نام‌شده در سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی در ۳ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است که دلیل آن کاهش ثبت ازدواج به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.