صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دیوان محاسبات با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. دادستان دیوان محاسبات در این مراسم گفت: نباید اجازه دهیم رانت‌خواران و سودجویان به اموال بیت‌المال دست‌درازی کنند و اجازه ندهیم که این افراد از هر راهی به سرمایه‌های سیاه خود بیفزایند.
به گزارش شهرآرانیوز، مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دیوان محاسبات کشور، امروز با حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان این دیوان برگزار شد.

همچنین در این مراسم، دادستان‌های سابق و جدید دیوان محاسبات نیز تکریم و معارفه خواهند شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه (اول مرداد) «مهرداد بذرپاش» را به عنوان رئیس و «علی کامیار» را به عنوان دادستان دیوان محاسبات انتخاب کردند.
 
 

کامیار: دیوان محاسبات در تامین بودجه نباید وابسته به دستگاه اجرایی باشد

در این مراسم، دادستان دیوان محاسبات بر ضرورت استقلال مالی دیوان محاسبات تاکید کرد و گفت: دیوان محاسبات در تامین بودجه نباید وابسته به دستگاه اجرایی باشد.

علی کامیار در مراسم تودیع و معارفه دادستان دیوان محاسبات کشور، اظهار کرد: مجلس قوی و انقلابی، دیوان محاسبات قوی و انقلابی را می‌طلبد و نباید اجازه دهیم رانت خواران و سودجویان به اموال بیت المال دست‌درازی کنند و اجازه ندهیم که این افراد از هر راهی به سرمایه‌های سیاه خود بیفزایند.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی دشمنان برهم‌زدن نظام اقتصادی جمهوری اسلامی است و اگر صبر و مقاومت ملت ایران و درایت مقام معظم رهبری نبود مسلما دشمنان تاکنون به اهداف خود در این زمینه می‌رسیدند.

دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه داد: در دو اصل قانون اساسی، نظارت بر بیت المال بر عهده دیوان محاسبات گذاشته شده است و بر این اساس باید به تقویت دیوان محاسبات توجه ویژه شود.

کامیار افزود: وابستگی اقتصاد به دولت یکی از مشکلات کشور است و اگر دولت به درستی عمل کند بخش زیادی از روند اقتصادی در مسیر درست قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: مجلس باید یک اطمینان بخشی در نظام اقتصادی را به مردم نشان دهد تا دیگر شاهد بی ثباتی اقتصادی و گرانی‌های افسارگسیخته نباشیم و در این راستا لازم است که مجلس بر عملکرد مالی دولت نظارت بیشتری داشته باشد و دولت هم باید مطابق با قوانین عمل کند.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه بزرگی بی حد دولت مانع چابکی و تصمیم‌گیری به‌موقع شده، گفت: این امر تبعات زیادی را به بار می‌آورد و برای برون رفت از این مشکلات باید مجلس بر عملکرد مالی دولت نظارت بیشتری داشته باشد.

کامیار با اشاره به اهمیت استقلال و تقویت دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: همچنین استقلال مالی دیوان محاسبات باید عملیاتی شود و نباید دیوان محاسبات در تامین بودجه دچار مشکل و در انتظار دولت و وابسته به دستگاه اجرایی باشد.
 

تشکیل پرونده برای بیش از ۲۰ هزار مدیر و مسئول طی ۶ سال

دادستان سابق دیوان محاسبات از تشکیل پرونده برای بیش از ۲۰ هزار مدیر و مسئول در دوره‌های مختلف طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ خبر داد.
 
فیاض شجاعی در مراسم تودیع و معارفه رییس و داستان دیوان محاسبات اظهار کرد: طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ که تصدی دادستانی دیوان محاسبات بر دوش من بود، ۶۶۸۹ فقره پرونده مبتنی بر گزارش‌های دریافتی یا یافته‌ها و گزارشات موجود علیه تعداد ۲۰ هزار و ۶۷ نفر مدیر و مسئول در دوره‌های مختلف تشکیل شد که تحقیقات، پیگیری و مقدمات لازم آن انجام شد.

وی ادامه داد: از ۶۶۸۹ پرونده، ۳۱۶۳ مورد منجر به صدور دادخواست و ۴۶۱۶ فقره منجر به صدور قرار مقتضی شد. همچنین ۳۰۰۰ فقره رای از سوی هیات‌های مستشاری صادر شد که ۲۳۰۰ مورد جهت اجرا به دادستانی ارجاع شد و ۱۶۰۹ فقره اجرا شد که در نهایت منجر به بازگشت ۸۳ هزار میلیارد ریال و چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به بیت‌المال شد.

شجاعی ضمن تبریک انتخاب رییس و دادستان جدید دیوان محاسبات تصریح کرد: امیدواریم انتظام‌دهی به امور بودجه و صیانت از بیت‌المال در دستور کار دیوان محاسبات در دوره جدید قرار گیرد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.