صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ناکامی در استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در ناوگان پستی خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۶۴۳۴۴
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
مدیرکل پست خراسان رضوی: موتورسیکلت‌های برقی به‌دلیل محدودیت در حمل بار و شارژ باتری قابل استفاده فراگیر نبود؛ در صورتی که این اشکالات برطرف شود، امکان استفاده از موتور‌های برقی وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سال ۱۴۰۱ بود که مدیرعامل اسبق شرکت ملی پست از اختصاص هشتصد دستگاه موتور برقی به کارکنان پست خراسان رضوی بر اساس توافق‌نامه شرکت ملی پست و شهرداری مشهد خبر داد. اقدامی که باتوجه به ترافیک توزیع مرسولات در شهر مشهد می‌توانست در زمینه کنترل آلایندگی و تسهیل در خدمت‌رسانی شهری مؤثر باشد، اما موتور‌های برقی در این زمینه به نتیجه نرسید، موضوعی که با توجه به میزان نیرو‌ها و حجم تردد‌ها در این زمینه می‌توانست اقدامی مؤثر باشد.

مدیرکل پست خراسان رضوی روز گذشته در نشست خبری که به مناسبت روز پست برگزار شد با اشاره به برخی آمار‌های این حوزه، بیان کرد: در سطح استان بالغ بر ۲۷۰ نفر پستچی بخش خصوصی، حدود چهارصد نفر در حوزه توزیع در سطح شهر‌ها و ۲۸ دستگاه خودرو برای رهسپاری مرسوله‌ها داریم. همچنین بالغ بر صد نمایندگی در روستا‌ها فعال هستند که با توجه به تعداد موزعان چهارصد نفر با موتور و صد نفر با خودرو، توزیع را انجام می‌دهند.

حسین شریفی در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرآرا درباره تحقق تخصیص موتور‌های برقی به این شرکت در استان، اظهار کرد: موضوع موتور برقی در چند سال گذشته در استان مطرح شد، اما به‌دلیل محدودیت در حمل بار و شارژ باتری قابل استفاده فراگیر نبود، در صورتی که این اشکالات برطرف شود، امکان استفاده از موتور‌های برقی وجود دارد.

برنامه‌ریزی برای ایجاد صندوق‌های هوشمند

وی همچنین در زمینه ایجاد صندوق‌های هوشمند پستی در استان که سال گذشته توسط مدیرعامل پست کشور اعلام شده بود، گفت: درباره این صندوق‌های هوشمند پستی یا لاکر هوشمند با چند دانشگاه وارد مذاکره شده‌ایم که به‌عنوان مثال یکی از مکان‌ها محیط‌های خوابگاهی است. همچنین در شهر‌های نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار و قوچان جزو برنامه در سال‌های جاری است.

۲۰ میلیون مرسوله صادره و وارده در پست استان

مدیرکل پست خراسان رضوی در این نشست با اشاره به میزان ترافیک مرسوله‌ها، گفت: در یک‌سال گذشته در سطح استان ترافیک صادره پستی بالغ بر ۱۰ میلیون مرسوله و وارده پستی نیز حدود ۹.۵ میلیون مرسوله بوده است. در شاخص‌های ترافیک حدود ۱۰ درصد در ترافیک مرسولات پستی افزایش داشتیم.

در حوزه رضایتمندی مشتریان در راستای افزایش کیفیت خدمات پستی، رتبه کیفیت پست استان در سطح کشور نسبت به مدت مشابه بالغ بر ۱۰ رتبه جایگاه بهتری یافته است. در شکایات و درخواست‌های مردمی نیز ۵۰ درصد کاهش داشته‌ایم. وی افزود: در موضوع خدمات الکترونیک جی‌نف GNAF که مورد تأکید رئیس‌جمهور بوده است، در ابتدای امسال در دو حوزه شهری و روستایی پیگیری شده که در حوزه شهری ۹۵ درصد و در حوزه روستایی حدود ۲۵ درصد پیشرفت برنامه صورت گرفته است.

پست سبز، اقدامی مؤثر در محیط‌زیست

شریفی در ادامه به حوزه اقدامات در موضوع پست سبز پرداخت و اظهار کرد: در این زمینه که یکی از مسئولیت‌های اجتماعی پست است، ۲۲ دستگاه خودرو فرسوده این شرکت به انبار مرکزی شرکت ملی پست فرستاده شده و قرار است جایگزین شود. ایجاد سامانه‌های هوشمند نیز در همین راستا پیگیری شده است که به‌عنوان مثال از سامانه تفکیک هوشمند مرسولات در مرکز مبادله پست استفاده می‌کنیم.

مدیرکل پست خراسان رضوی با اشاره به اینکه شرکت پست نقش مؤثری در توسعه اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک داشته است، گفت: با سامانه‌های خوبی که در این زمینه داریم دسترسی آسانی برای تولیدکنندگان در سطح استان و کشور ایجاد کردیم تا با ایجاد غرفه الکترونیک در این بازار، تولیدات خود را عرضه کنند.

توسعه ارتباطی و ایجاد پست عشایری

وی افزود: در زمینه توسعه ارتباطی نیز امسال با ایجاد پست عشایری، گام‌های مؤثری در راستای ایجاد ارتباط عشایری با جامعه شهری برداشته شد. یکی از مشکلات در این زمینه ارائه کدپستی بود که با ایجاد مکان قابل انعطاف در سامانه‌های پست، ارائه کدپستی ۱۰ رقمی به عشایر ممکن شد. همچنین از طریق تجارت الکترونیک خرید و فروش محصولات بدون محدودیت مکانی در زمینه عدالت ارتباطی میسر شده است.

شریفی با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده شرکت پست، تصریح کرد: در حوزه توسعه عدالت فرهنگی، اگر کسی دسترسی به نقاط شهری نداشته باشد محصول فرهنگی مورد نیاز خود را خریداری می‌کند و از طریق پست در اختیارش قرار می‌گیرد. رویکرد برنامه محوری در تمامی فرایند‌ها و سنجش عملکرد سه‌سطحی همه کارکنان با هدف ارزیابی کارکنان، افزایش بهره‌وری و اطلاع‌رسانی‌های پست از طریق سرشماره ایران‌پست از دیگر اقدامات انجام شده است.

تأخیر در تحویل مرسوله‌های پستی را نمی‌پذیریم

وی در پاسخ به دغدغه‌های مطرح‌شده درباره تأخیر در تحویل بسته‌های پستی، اظهار کرد: تحویل بسته‌های پستی در مشهد حداکثر تا ۲۴ ساعت انجام می‌شود و حتی روز‌های تعطیل نیز شیفت کاری داریم. در برخی شرایط بحرانی، مانند جنگ دوازده روزه تحمیلی با چالش‌هایی روبه‌رو بودیم، اما در شرایط عادی وجود این تأخیر‌ها را نمی‌پذیریم چرا که در مشهد، روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار مرسوله وارده داریم، اگر تأخیر مطرح بود با حجم زیادی از شکایات روبه‌رو می‌شدیم.

مدیرکل پست خراسان رضوی همچنین از بکارگیری اولین پستچی خانم در استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم برنامه‌ای برای اشتغال بیشتر بانوان در این زمینه داشته باشیم تا از ظرفیت بانون نیز بهره ببریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.