صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آغاز عملیات عمرانی فاز دوم خط ۳ متروی مشهد تا میدان فردوسی با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان

  • کد خبر: ۳۶۷۳۳۷
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۰
  • ۱
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: امتداد فاز دوم خط سه قطارشهری مشهد از میدان شهدا تا میدان فردوسی با اعتباری بالغ بر شش‌ هزار میلیارد تومان در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته و تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید نژادحسین با اشاره به سیاست‌های شورای ششم در توسعه حمل‌ونقل پاک، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری با توجه به افزایش جمعیت و حجم بالای تردد در دومین کلان‌شهر پرجمعیت کشور، از اولویت‌های مهم مدیریت شهری مشهد است.

وی افزود: مشهد به‌عنوان بزرگ‌ترین مقصد زیارتی کشور همواره با حجم بالایی از سفر‌های درون‌شهری مواجه است و گسترش خطوط قطار شهری می‌تواند دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به نقاط مختلف شهر را فراهم کند و از تراکم جمعیت در مناطق مرکزی و پرتردد بکاهد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی یکی از دغدغه‌های جدی ششمین دوره مدیریت شهری مشهد است که با برنامه‌ریزی دقیق، مطالعات تخصصی و تخصیص اعتبارات ویژه دنبال می‌شود و در همین راستا، عملیات عمرانی فاز دوم خط سه قطار شهری مشهد با اعتباری بیش از شش‌هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این فاز از خط سه محدوده میدان شهدا تا میدان فردوسی را در بر می‌گیرد و در صورت تأمین به‌موقع منابع مالی، ایستگاه فردوسی تا سه سال آینده آماده خدمات‌دهی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خواهد شد.

نژادحسین با اشاره به جزئیات اجرایی این طرح، گفت: عملیات فاز دوم شامل ساخت و تکمیل ایستگاه‌های توحید، مجد و فردوسی و همچنین اجرای معماری، تأسیسات الکتریکی و مکانیکی ایستگاه‌های پانزده خرداد، بسیج، علامه مصباح یزدی (دانش)، حرم مطهر (بالاخیابان) و فردوسی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قطار شهری تنها یک وسیله حمل‌ونقل نیست، بلکه ابزاری مؤثر برای کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، ارتقای نظم شهری، افزایش کیفیت زندگی شهروندان و حتی رونق اقتصادی در اطراف ایستگاه‌ها محسوب می‌شود.

نژادحسین افزود: مشهد پس از تهران دومین شهر کشور در بهره‌مندی از شبکه مترویی است و تلاش مدیریت شهری بر این است تا فاصله عملکردی با پایتخت در این حوزه به حداقل برسد. وی تأکید کرد: توسعه حمل‌ونقل ریلی، گامی مهم در تحقق شهری زیست‌پذیر و پاک برای شهروندان مشهدی است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۳۰
سلام
خوبه که بدونید راهبری این غول بزرگ آهنی بر عهده فرزندان این شهر است که متاسفانه با نادیده گرفته شدن حقوق شان شرایط سختی را سپری می‌کنند.
خوشبختانه جناب آقای مهندس نژادحسین نسبت به این ماجرا آگاهی کافی دارند و قول همکاری دادند اما زمان زیادی ازین قول می‌گذرد و امیدواریم که همانطور که خطوط قطارشهری را توسعه می‌دهند بفکر خادمان شهر در زیرزمین هم باشند