صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نقش مادران در آموزش کودکان در روزهای قرنطینه

  • کد خبر: ۳۶۷۸۰
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
محققان دریافتند که مادران در دوران خانه‌نشینی کرونایی کار خود را فدای آموزش کودکان در منزل کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان دریافتند که تعداد ساعات کار در بسیاری از کشورهای جهان و ازجمله انگلیس به دلیل خانه‌نشینی کرونایی کاهش‌یافته است و مادران نیز در خانه به آموزش و بازی با کودکان مشغول شدند و کار خود را فدای آموزش کودکان کردند.

میانگین ساعت کار درباره افرادی که کار را متوقف و یا محدود کرده بودند، در حدود ۴۰ درصد کاهش‌یافته است. برای مثال، ساعات کاری افراد ۱۹ ساله به‌طور متوسط  ۱۰ تا ۲۵ ساعت در هفته و ساعات کاری افراد ۳۰ ساله از  ۳۴ ساعت به ۲۲ ساعت کاهش یافته است.

در آغاز شیوع این بیماری همه‌گیر، مدارس و مهدکودک‌های سراسر انگلستان تعطیل شدند و مادران و بسیاری از افرادی که کودکان خردسال داشتند، دست از کار کشیده و قدم در راه حمایت از آموزش فرزندان برداشته بودند.

نتایج این بررسی نشان داد که در بین والدین کودکان ۵ تا ۱۶ سال، ۵۸ درصد گزارش کردند برای آموزش در خانه، ۶۴ درصد مادران و ۴۹ درصد پدران مسؤولیت‌های آموزشی آنان را بر عهده گرفتند.

در میان والدین فرزندان در سن ابتدایی، مادران به‌طور متوسط ۵ ساعت در روز و پدران به‌طور متوسط هرروز ۲ ساعت مشغول آموزش کودکان بودند.

زنان شاغل در زمان خانه‌نشینی کرونایی بیشتر مشغول آشپزی، تمیز کردن خانه، مراقبت از کودک و آموزش آنان در خانه بودند و گاهی این موارد منجر به درگیری با شریک زندگی نیز شده است.

این مشکل باعث این تفکر شد که برابری جنسیتی در این مدت، چند گام بزرگ به عقب برداشته است.

بااین‌حال، مادران دیگری هم بودند که اعلام کردند: خانه‌نشینی کرونایی باعث شده تا زمان بیشتری را با خانواده سپری کنند و خوشحال از این موضوع بودند که جهان برای اندک زمانی متوقف‌شده است.

این تحقیق در دانشگاه لندن و بر اساس نظرسنجی بر روی بیش از ۱۸ هزار نفر درباره کار، امور مالی و فرزند پروری در این روزها انجام شده است.

مادر فرزندانی که کودک مدرسه‌ای داشتند روزانه تقریبا ۳ ساعت و نیم در فعالیت‌های مرتبط با سن کودکان همراه بودند، درحالی‌که پدران کمتر از ۲ ساعت در این فعالیت‌ها شرکت داشتند.

مادران با فرزندان خردسال زیر ۵ سال ساعت بیشتری(دو برابر نسبت به پدران) در تعامل بودند.

البته نابرابری‌های آموزشی بین فرزندانی که آموزش‌دیده یا ندیده بودند، باعث خواهد شد تا در هنگام بازگشت به مدارس به نیازهای آموزشی کودکان توجه شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.