سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

راه اندازی ۱۸۱ مرکز خدمات مثبت زندگی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۳۴۹۷
  • ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
راه اندازی ۱۸۱ مرکز خدمات مثبت زندگی در خراسان رضوی
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در آستانه هفته بهزیستی و چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته بهزیستی پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دکتر حمیدرضا پوریوسف صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی و چهلمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی برگزار شد اظهار کرد:  ۲۱ تا ۲۷ تیرماه هفته بهزیستی است که با شعار شفافیت، تحول و ارتقای سلامت اجتماعی  خانواده برگزار می‌شود. از طرفی امسال مقارتن با چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی است و  و در حال حاضر چهار دهه از فعالیت بهزیستی را شاهد هستیم سازمانی که در آغاز انقلاب به منظور خدمت رسانی به اقشار نیازمند و محروم جامعه بنا شده است و خدمات تخصصی را به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌دهد.

وی افزود: خوشبختانه بحث ویروس کرونا باعث نشد در این چندماه اخیر فعالیت‌ها و خدمات بهزیستی دچار وقفه شود. بهزیستی در این ۴۰ سال فراز و نشیب‌های زیادی داشته و در جهت توانمندسازی نیرو‌های هدف  تاسیس شده امادر این سال‌ها فعالیت‌های دیگری نیز به مسئولیت‌های بهزیستی مانند اورژانس اجتماعی، بیماران روانی مزمن، فعالیت‌های تخصصی و ... اضافه شده است، اما تمام فعالیت‌های بهزیستی را در مسیر شفافیت، سعی کرده ایم  پیگیری کنیم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد:سامانه شفافیت و سامانه دیده بان را در هفته بهزیستی رونمایی خواهیم کرد که در جهت دریافت نظرات، پیشنهادات و عملکرد بهزیستی را به صورت جامع و نظام‌مند پاسخ خواهد داد. همچنین بحث تحول سازمان است که به سوی سازمانی الکترونیک توانسته ایم گام برداریم و از سال گذشته تمامی پرداخت‌ها در مراکز و تمامی خدمات بهزیستی به مددجویان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود همچنین سامانه صدور مجوز‌های بهزیستی نیز الکترونیک شده و کلیه مجوز‌ها و حتی فرزند خواندگی نیز از طریق سامانه سامانه الکترونیکی صورت می‌گیرد.

 

۸۲ هزار پرونده مستمری بگیر

وی با اشاره به راه اندازی مراکز مثبت زندگی در محلات عنوان کرد: همزمان با هفته بهزیستی ۱۸۱ مرکز خدمات مثبت زندگی در استان تاسیس می‌شود و در هر منطقه شاهد یک مرکز خواهیم بود و تمامی خدمات به جامعه هدف بهزیستی از این طریق صورت خواهد گرفت ۸۲ هزار پرونده مستمری بگیر در بهزیستی داریم که ۳۰ هزار پرونده به مراکز و کلینیک‌ها واگذار شده و  در ادامه تمامی پرونده‌ها به مراکز مثبت زندگی واگذار خواهد شد چرا که این مراکز محله محور خواهند بود و فرایند‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و مراکز همانند پیشخوان‌های دولت به کمیسیون‌های اداری بهزیستی دسترسی خواهند داشت.

پوریوسف خاطرنشان کرد:در مراکز مثبت زندگی هزار و ۷۶ نفر به ازای هر مرکز ۶ نفر ثبت نام کردند و ۶۰۰ نفر مجاز شدند که از این تعداد ۳۰۰ نفر پس از ارزیابی به مرحله مصاحبه حضوری دعوت شدند و مسئولین ۱۸۱ مرکز به زودی معرفی و موافقت نامه اصولی خود را دریافت می‌کنند و همزمان با سراسر کشور در هفته بهزیستی ۱۸۱ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان رضوی نیز افتتاح می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته بهزیستی ۵ مرکز توانبخشی در شهرستان‌های فریمان، قوچان، فیروزه و طرقبه و شاندیز افتتاح خواهند شد همچنین ساختمان اداری شهرستان بجستان نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح می‌شود.

 

۲ هزارو ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه

پوریوسف با اشاره به افتتاح همزمان ۲ هزارو ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای دو عضو معلول و زنان سرپرست خانوار افزود: یکشنبه ۲۲ تیرماه، ۱۴۸ واحد مسکونی در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور با حضور قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود همچنین اولین مرکز بیماران روانی مزمن کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال همزمان با هفته بهزیستی در مشهد افتتاح خواهد شد.

وی بیان داشت: همزمان با هفته بهزیستی نماینده تشکل فرزندان موفق بهزیستی استان‌ها دیداری با قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور خواهند داشت  همچنین در استان نیز دیداری با اعضای این تشکل خواهیم داشت.

 

۳۰۰ مرکز توانبخشی و اقامتی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در دوران قرنطینه کرونا اظهارداشت: ۳۰۰ مرکز توانبخشی و اقامتی در استان داریم  و ۱۲ هزار نفر در مراکز اقامتی بهزیستی مقیم هستند  که این حجم مددجو می‌تواند برای شیوع یک بیماری مانند ویروس کرونا خطرناک باشد در همین راستا ۸۰ پروتکل اجرایی در بهزیستی داشتیم و تسهیل دسترسی مراکز به اقلام بهداشتی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، ۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مراکز غیردولتی و توزیع اقلام و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها در مراکز از کار‌هایی بود که در ایام قرنطینه بسیار جدی پیگیری شد.

پوریوسف خاطرنشان کرد: خوشبخاته تاکنون مرگ و میر ناشی از کرونا در مراکز بهزیستی کمتر از ۱۰ نفر بوده که با توجه به آسیب پذیری مراکز بهزیستی نشان دهنده اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت معتادین در خانه سبز گفت:  خانه سبز محل جمع اوری متکدیان است که زیر مجموعه بهزیستی است و ما تنها افرادی از قبیل زنان بدسرپرست، کودکان، معلولین بی سرپرست و معتادین را از این مرکز تحویل می‌گیریم و به مراکز تحت پوشش بهزیستی منتقل می‌کنیم در همین راستا اردیبهشت ماه تعدادی معتاد متکدی در مرکز خانه سبز جمع اوری شده بودند که به مراکز ماده ۱۶ بهزیستی منتقل شدند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: تمامی جلسات مشاوره در مراکز خصوصی انجام می‌شود و طرح طلاق و مشاوره در مرکز مهر حقی و یا اورژانس اجتماعی صورت می‌گیرد و مراکز خصوصی موظف هستند ۵ جلسه مشاوره را انجام دهند و تنها در مشهد مراکز دولتی مشاورهداریم که در صورت نداشتن توان مالی خانواه‌ها به صورت رایگانو محدود پذیرش دارند وهزینه از طریق یارانه دولتی به این مراکز واریز می‌شود.

 

۳۰ لیتر بنزین ویژه معلولان

پوریوسف بیان کرد: ۳۰ لیتر بنزین برای دارای افرادی که خودروی ویژه معلولین دارند در نظر گرفته شده، اما یکی از مشکلات معلولین در این حوزه بحث صدور کارت سوخت معلولین است که پلیس راهور برای این خودرو‌ها پلاک در نظر نگرفته و مشکلی فرادستی است که امیدواریم با پیگیری اصحاب رسانه راه حلی برای آن پیدا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->