صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس گفت: واگذاری یا عدم واگذاری اراضی یا مسکن به اتباع خارجی نیازمند بررسی و تحلیل دقیق است، اما به نظر من ورود اتباع خارجی برای خرید مسکن به صورت غیرمستقیم با در نظر گرفتن تمام پیوست‌های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی فی النفسه بد نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به افزایش گرایش اتباع خارجی کشورهای همسایه برای خرید ملک در ایران، گفت: براساس قانون، تنظیم سند و خرید اراضی و مسکن در کشورمان برای اتباع خارجی امکان پذیر نیست، اما برخی اتباع خارجی با استفاده از افراد واسطه‌ای اقدام به خرید می‌کنند.

 

وی ادامه داد: واگذاری یا عدم واگذاری اراضی یا مسکن به اتباع خارجی نیازمند بررسی و تحلیل دقیق است، اما به نظر من ورود اتباع خارجی برای خرید مسکن به صورت غیرمستقیم با در نظر گرفتن تمام پیوست‌های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی فی‌النفسه بد نیست، مگر اینکه مسائل و دغدغه‌هایی پشت عدم واگذاری باشد.

 

عنابستانی با اشاره به تأثیر خرید مسکن توسط اتباع خارجی در کمبود ملک در کشور، گفت: به نظر من میزان خرید مسکن و زمین از سوی اتباع خارجی آنقدر نیست که تأثیری در کاهش عرضه مسکن داشته باشد. اصولا اتباع کشورهای همسایه بیشتر اقدام به خرید ویلا در استان‌های شمالی می‌کنند.

 

وی افزود: اگر ما ساختار اقتصادی کشور را درست و اصلاح کرده و یک ثبات به سیاست‌های اقتصادی بدهیم، آن وقت می‌توان با تسهیل کردن قوانین زمینه را برای جذب سرمایه‌های خارجی فراهم کرد.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.