صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر کشور در حاشیه یکصد و سی و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: بحث کودکان کار در تهران یکی از موضوع‌هایی بود که در این جلسه طرح شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این باره گفت: سومین جلسه است که این موضوع در شورای اجتماعی مطرح می‌شود، آیین‌نامه و دستورالعمل‌هایی از قبل در دولت بوده است و همه دستگاه‌ها قبلا در این باره از اظهار نظر کرده‌اند.

 

وزیر کشور افزود: قرار شد این موارد دوباره به دولت ارسال و ضعف‌ها و قوت آن دوباره بررسی شود.

 

وی گفت: یکی از سمن‌ها که در این حوزه موفق عمل کرد و توانست با تأسیس مراکزی در استان تهران این کودکان را وارد آموزش، مهارت آموزی، اجتماعی سازی و تقویت روابط‌شان کند، گزارشی ارائه کرد. قرار شد این سمن تقویت و حمایت شود و همین طور در سراسر کشور عمل کنیم.

 

وزیر کشور ادامه داد: البته بخشی از کودکان کار و خیابانی ما به مهاجران افغانستانی مربوط می‌شود و با مسئولان افغانستان و سفیر افغانستان در ایران و وزیر خارجه این کشور بحث مفصلی داشتیم و قرار شد دولت افغانستان حمایت و همکاری کند و مانع ورود اطفال و کودکان به کشور شود.

 

وی افزود: اگر لازم شود با اولویت و رعایت شرایط لازم، برگشت آن‌ها انجام شود و آن‌ها را به خانواده و کشور‌های خودشان برگردانیم و نظارت‌های مستمری انجام شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
شیوای بلخی
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کودکان کار بیشترشان محصول تبعیض علیه مهاجرین هست .اظهارات رحمانی متهم کردن خودش است واقعا غیر از حق همسایگی ومسلمانی کنوانسیون های جهانی کودکان وپناهجویان رعایت میشه؟
آقای وزیر صورت مسأله را پاک میکند .به جای زد و بند کودکان بیگناه محدودیت های شغلی علیه مهاجرین رابردارید