به گزارش شهرآرانیوز؛ مصطفی آذرکیش در آیین اختتامیه رویداد ملی بازی و یادگیری شادکام گفت: این رویداد که به نام شهید میلاد شادکام و به پاس گرامیداشت یاد همه دانشآموزان و معلمان شهید برگزار شده، در واقع نه پایان، بلکه آغاز حرکتی تازه در مسیر تحول نظام یاددهی و یادگیری است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیوند نام شادکام با مفهوم تولد و آغاز نو در مسیر تحول آموزشی افزود: بازی و یادگیری میتواند نقشی جدی در تقویت مهارتهای اجتماعی، حل تعارض، خلاقیت، تفکر استراتژیک و کاهش استرس دانشآموزان ایفا کند.
وی تأکید کرد: توجه به روشهای خلاق و فعال در تدریس، از راهبردهای سند تحول بنیادین و نیز از مطالبات اصلی رئیسجمهور و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی است.
آذرکیش عنوان کرد: یکی از خلأهای سالهای گذشته در آموزش و پرورش، کمتوجهی به دوره پیشدبستانی و ابتدایی بود که با اجرای برنامههایی نظیر رویداد «شادکام»، پوشش و کیفیت این مقاطع به شکل محسوسی افزایش یافته است.
معاون آموزشی متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در راهکارهای سند تحول بنیادین بر بهرهگیری از روشهای فعال و خلاقانه آموزشی و بهویژه توانمندسازی معلمان تأکید شده است. تحول در فرایند آموزش بدون آموزش مستمر معلمان ممکن نیست، از این رو توانمندسازی حرفهای آنان باید محور اصلی تحول قرار گیرد.
وی از شکلگیری دبیرخانه درسپژوهی و دستورزی در استان فارس خبر داد و گفت: این تجربه با الگوگیری از کشورهایی چون ژاپن و سنگاپور، بر یادگیری از همکاری و همآموزی معلمان تمرکز دارد و میتواند تحولی جدی در بهبود کیفیت آموزش ایجاد کند.
آذرکیش با اشاره به اهمیت یادگیری مادامالعمر گفت: در دنیای امروز تحول دیجیتال و فناوری سرعت تغییرات را بالا برده است و ما ناگزیر باید آموزش را متناسب با این تحولات بازآفرینی کنیم. توسعه فردی معلمان، سفری پایانناپذیر است و باید در قالب برنامههایی چون توانا در ابتدایی و سفر یادگیری در متوسطه استمرار یابد.
او درنهایت اظهار کرد: تغییر و تحول در آموزش به معنای اصلاح و نوسازی مستمر روشها، ابزارها و محتوای یاددهی و یادگیری است؛ رویداد «شادکام» نسلی تازه از این تغییر را رقم زده است.
منبع: ایسنا