صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کسانی در متوسطه دوم نمی‌توانند به هر دلیلی تحصیل خود را ادامه دهند، به خیل تارکین تحصیل می‌پیوندند و همین‌ افراد نرخ پوشش تحصیلی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفت: در مقطع متوسطه اول ۳.۹ درصد دختران و ۴.۵۵ درصد پسران ترک تحصیل می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از ایسنا، علیرضا کمرئی، با اشاره به تلاش برای کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل اظهار کرد: پوشش تحصیلی امری جدی در هدف‌گذاری استان‌ها است.

وی افزود: نرخ پوشش تحصیلی ظاهری دختران در دوره اول متوسطه ۹۷.۷۷ درصد و در پسران ۱۰۱.۶۸ درصد است. علت اینکه این نرخ در پسران بالای ۱۰۰ است به عللی چون تکرار پایه و وقفه‌های تحصیلی ایجاد شده برمی‌گردد.

کمرئی تاکید کرد: نرخ ظاهری نباید در افکار عمومی این تلقی را به وجود بیاورد که واقعیت ندارد. ما دو شاخص پوشش ظاهری و واقعی داریم که یکی دانش آموزان در سن متعارف را محاسبه می کند و دیگری دانش‌آموزانی که احتمالا بازمانده از تحصیل هستند و یا تکرار پایه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس این مبنا نرخ ترک تحصیل در پسران بالاتر است، گفت: کسانی در متوسطه دوم نمی‌توانند به هر دلیلی تحصیل خود را ادامه دهند، به خیل تارکین تحصیل می‌پیوندند و این افراد نرخ پوشش تحصیلی ما را تحت تاثیر قرار می دهند. در مقطع متوسطه اول ۳.۹ درصد دختران و ۴.۵۵ درصد پسران ترک تحصیل می‌کنند که در پسران بیشتر است. در کل نرخ ترک تحصیل دانش‌آموزان در متوسطه اول ۴.۲۴ درصد است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نرخ ترک تحصیل دختران در دوره متوسطه دوم ۳.۷ درصد و در پسران ۴.۵۱ درصد و در مجموع  ۴.۱۲ درصد است.

 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.