روزنامه هاآرتص: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد پزشکیان: رضایت مردم شاخص مدیریت ماست معاون وزیر امور خارجه روسیه: مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی با تهران تکمیل شده است آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران | تفهیم اتهام وزیر سابق جهاد کشاورزی در پرونده چای دبش تل‌آویو: در صورت توافق ظرف ۶ هفته از غزه خارج می‌شویم آغاز عملیات بازآماد ناوشکن «سهند» در بندرعباس + ویدئو کمال خرازی: نگاه پزشکیان به سیاست خارجی مثبت است ارتش جمهوری اسلامی: ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرقی با دیوار چهارمتری محصور شد آمریکا بمب‌افکن‌های اتمی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرد با پادرمیانی چین؛ فتح و حماس بیانیه پایان اختلافات امضا کردند ژاپن ۴ شهرک‌نشین صهیونیست را بابت اعمال خشونت علیه فلسطینی‌ها تحریم کرد مراسم تحلیف پزشکیان سه‌شنبه هفته بعد (۹ مرداد) برگزار می‌شود + جزئیات وزیرکار در مجلس از عملکرد پایگاه رفاه ایرانیان دفاع کرد ادامه دیدارهای رئیس جمهور منتخب | برخی مقامات گزارش دادند هریس: ما پیروز انتخابات می‌شویم حماس درباره یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هشدار داد وزیر یونانی، ترکیه را تهدید نظامی کرد واکنش پزشک بایدن به خبر مرگ رئیس جمهور آمریکا حمله راکتی حزب‌الله برای نخستین بار به شهرک صهیونیست نشین تسوریال انفجارهای شدید در حیفا و عکا در سرزمین‌های اشغالی
سرخط خبرها

ترک تحصیل در روستاها به‌علت کمبود کلاس درس و دو نوبته‌شدن مدارس

  • کد خبر: ۱۴۰۴۰۷
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
ترک تحصیل در روستاها به‌علت کمبود کلاس درس و دو نوبته‌شدن مدارس
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: کمبود کلاس‌های درسی، جمعیت بالای دانش آموزان در مناطق محروم باعث ایجاد مدارس مختلط و دو نوبته شده و این امر منجر به ترک تحصیل و بازماندن دانش آموزان مناطق روستایی و محروم استان شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد وحیدی  با اشاره به دیدار خود با معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: برنامه‌های تدوین شده وزارت آموزش و پرورش باید در راستای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان در دوره متوسط  باشد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا خلأ برگزاری کلاس‌های آموزشی منجر به آسیب‌های جدی به سطح علمی و مسائل فرهنگی شد و اجرای طرح‌های جبرانی از قبیل طرح تعمیق و تثبیت نقش بسزایی در توانمند سازی خواهد داشت و در کمیسیون آموزش نیز اقدام لازم جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز در دست اقدام است.

نماینده مردم نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس  یادآور شد: کمبود کلاس‌های درسی، جمعیت بالای دانش آموزان در مناطق محروم باعث ایجاد مدارس مختلط و دو نوبته شده و این امر منجر به ترک تحصیل و بازماندن دانش آموزان مناطق روستایی و محروم استان شده است.

وحیدی افزود: وزارت آموزش و پرورش با اجرای صحیح و جدی طرح‌هایی از قبیل احسان دانش و پویش جهاد علمی، همچنین بازنگری و اصلاح دستور العمل‌های مدارس گام مناسبی در راستای عدالت و نصیب آموزشی برداشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: مدارس کشور باید ساختار و دستور العمل‌های مربوط به آموزش هوش مصنوعی، کد نویسی و نیز آموزش زبان‌های بین المللی را تدوین کند و با استفاده تمام ظرفیت‌های موجود، تجربه آفرینی و ارتباط سازنده با صنعت، دانش آموزان را خلاق کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس اضافه کرد: ارائه پیشنهادات لازم در برنامه هفتم توسعه، هدف گذاری صحیحی برای سهم اعتبار مورد نیاز و بودجه‌ریزی عملیاتی نقش بسزایی در جهت محرومیت زدایی و ارتقای سطح علمی دانش آموزان خواهد داشت و این روند باید تا پیش از تدوین برنامه هفتم تداوم داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->