صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اتمام حفاری همه خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۵

  • کد خبر: ۳۷۴۹۵۰
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۸
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد: تنها هفت کیلومتر از مسیر بلند حفاری در خط ۳ متروی مشهد باقی مانده است.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ اینکه مشهد تنها شهری است که هم‌زمان در سه جبهه و سه خط قطار‌شهری آن مشغول تلاش و کار است، ادعایی گزاف نیست و تجربه دو سال اخیر برای اتمام و افتتاح دسترسی دوم ایستگاه الندشت (خط‌۲)، اتمام ایستگاه شهید فکوری (خط‌۲)، تداوم و اتمام عملیات عمرانی فاز‌یک از خط‌۳ و همچنین تداوم حفاری خط‌۴ مترو مشهد نشان‌دهنده هم‌زمانی این فعالیت است.

اکنون و با آغاز عملیات اجرایی بخشی از فاز‌۲ خط‌۳ مترو مشهد، پرسش‌ها درباره چگونگی ادامه عملیات عمرانی این فاز، اتمام حفاری خط‌۳ و دیگر‌خطوط و همچنین هزینه‌های پیش رو، باعث شد مدیرعامل شرکت قطار‌شهری مشهد اعلام کند که از مجموع ۲۸.۵‌کیلومتر خط‌۳ قطار‌شهری مشهد، بخش اعظم کار به سرانجام رسیده است.

۷‌کیلومتر تا پایان حفاری خط ۳

کیانوش کیامرز در گفت‌و‌گو با شهرآرا با بیان اینکه تنها هفت کیلومتر از مسیر بلند حفاری در خط‌۳ متروی مشهد باقی مانده است، افزود: حفاری بنا به شرایط پروژه اعم از بودجه، تعداد سگمنت‌های تولید‌شده و نوع خاک، روزانه بین سه تا شش متر انجام می‌شود.

هر‌کیلومتر حفاری ۴۰۰‌میلیارد تومان

اما هزینه‌های کلان و نقل‌قول‌های متفاوت درباره برآورد هزینه حفاری هر‌کیلومتر از مترو باعث شد این مسئله را از مدیرعامل شرکت قطار‌شهری مشهد جویا شویم و کیامرز در‌این‌باره بیان کرد: اکنون با در‌نظر‌گرفتن همه هزینه‌ها، حفاری هر‌کیلومتر تونل مترو رقمی معادل ۴۰۰‌میلیارد تومان است.

از‌آنجاکه دستگاه تی‌بی‌ام هم‌زمان ضمن حفاری در زیرزمین، بخش مهمی از زیرساخت تونل مترو را با نصب سگمنت کامل می‌کند، این پرسش نیز مطرح است که سگمنت‌گذاری در تونل‌های در‌حال‌حفاری به چه میزان صورت گرفته است؟ پرسشی که کیامرز در پاسخ به آن گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰۰‌رینگ سگمنت تولید و نصب شده است. رسیدن به انتهای عملیات حفاری و سپس شنیدن اخبار ساخت و تکمیل ایستگاه‌ها، همیشه از بخش‌های جذاب اطلاع‌رسانی در ساخت یک خط مترو بوده است.

بر‌این‌اساس، مدیرعامل شرکت قطار‌شهری مشهد با بیان اینکه همه تلاش این مجموعه، مدیریت‌شهری و شورای‌ا‌سلامی‌شهر مشهد این است که هر‌چه زودتر ایستگاه‌ها و خطوط بیشتری را زیربار ترافیک و جابه‌جایی مسافر ببرند، تصریح کرد: حفاری همه خطوط متر تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید و در این مسیر امیدواریم بودجه و اعتبار مناسب باعث شود خوش‌قول بمانیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.