صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سعید نمکی با بیان اینکه به تمام بیمارستان‌ها دستور داده‌ایم که هیچ تبعه افغانستان حتی آن‌هایی که کارت اقامتی معتبر ندارند، از درمان ویروس کرونا محروم نمانند گفت: همه بیماران به صورت رایگان درمان شده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز، وزیر بهداشت در رابطه با درمان مبتلایان افغانستانی به ویروس کرونا در بیمارستان‌های ایران اظهارداشت: یکی از بزرگترین کار‌هایی که صورت گرفته، این است که ما گفتیم نباید هیچ تبعه افغان در بیمارستان‌های ما، حتی آن‌هایی که کارت ندارند، از درمان محروم بمانند.
 
وی ادامه داد: این نوع برخورد در هیچ جای دنیا اتفاق نیفتاده و این افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که در جریان شیوع ویروس کرونا، هیچ کس به دلیل سن بالا، نداشتن امکانات و بضاعت مالی، عدم دسترسی به نظام بیمه‌ای وهمچنین به دلیل مهاجر و افغان بودن بیرون از بیمارستان‌ها و بدون درمان رایگان مانده باشد.
 
این در حالی است که گزارش‌های متعددی از مهاجرین در شهر‌های مختلف ایران وجود دارد که بیمارستان‌ها این دستور وزرات بهداشت و همچنین وزارت کشور را نادیده گرفته و از آن‌ها برای درمان کرونا پول دریافت شده است.
 
وزیر بهداشت ادامه داد که امیدواریم در زمینه هزینه‌های درمان بیماران افغانستانی کمیساری عالی سازمان ملل در امورپناهندگان (UNHCR) و وزارت کشور با ما همکاری کند، تا حداقل بخشی از هزینه‌هایی که وزارت بهداشت و نظام سلامت در مورد بیماران افغان تقبل می‌کند، پرداخت شود.
 
نمکی با بیان اینکه آمار مبتلایان مهاجر به این ویروس را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد گفت: این همدلی و همراهی ما با عزیزان خودمان در افغانستان مربوط به امروز نیست، من حدود ۳۰ سال پیش مسئولیت بهداشت کشور را داشتم، ما در ریشه‌کنی فلج اطفال در افغانستان و همچنین در ایجاد خانه‌های بهداشت در مرز خراسان بزرگ آن زمان همکاری کردیم. ما در آن زمان خانه‌های بهداشتی را در مرز درست کردیم و نیروی انسانی را با نام به‌بخش تربیت نمودیم.
 
وی ادامه داد: برای ارائه خدمات به شهروندان افغانستان در ایران، هرجا که توانستیم، کوتاهی نکردیم.
 
منبع: صدای افغان
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.