صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان می‌گوید که در حال کار روی یک نقشه راه بلند مدت برای مهاجرین هستیم و امیدواریم به زودی به تصویب برسد. ما در تلاش برای رسیدن به دیدگاه مشترک با ایران در رابطه با مهاجران هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدحسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان اظهارداشت: ما در وزارت مهاجرین در حال کار بر روی یک پالیسی جامع مهاجرت هستیم. این پالیسی آماده شده و به کابینه ارجاع شده و پس از اصلاحاتی، مجددا برای تصویب به کابینه می‌رود. این پالیسی یک نقشه راه جامعی است که حداقل ده سال باید تطبیق شود و قابلیت اجرایی دارد.

 

وی که در سفری غیر رسمی به مشهد آمده است ادامه داد: چندی پیش هیات عالی رتبه‌ای به سرپرستی وزیر امور خارجه افغانستان به ایران آمد و اینجا گفت‌وگوهایی را انجام دادند، با توجه موضوعاتی که طرح شده بود، هشت کمیته ایجاد شده است. این کمیته‌ها در هر دو کشور تشکیل شده و روی موضوعات مختلف در حال پیگیری هستند.

 

عالمی بلخی با اشاره به حسن نیت دو کشور برای همکاری‌های دوجانبه خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک برنامه‌های کمیته‌های هر دو کشور تولید شود و ما بتوانیم به یک دیدگاه جامع مشترک برسیم که بتواند همکاری‌های دو کشور را بیش از پیش قوت ببخشد و هچنین مشکلات مهاجرین را حل کند.

 

وزیر امور مهاجرین افغانستان با بیان اینکه شرایط کرونا بر بسیاری از حوزه‌ها تاثیر گذاشته است، عنوان کرد: همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با مهاجرین در وضعیت کرونا در ابتدا بهتر بود، ولی با طولانی شدن زمان در برخی مسایل مشکلاتی به وجود آمده است، هر چند بنده در سفر رسمی نیستم؛ اما با برخی مسئولان ایرانی گفت‌وگوهایی کرده‌ام و امیدوارم این مشکلات حل شود.

 

منبع: شفقنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.