صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بخشنامه‌ای به نفع کارمندان

  • کد خبر: ۴۰۲۳۲
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
  • ۳
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره محدودیت اعمال مدارک تحصیلی بالاتر کارمندان را از بعد شرعی ابطال کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره محدودیت اعمال مدارک تحصیلی بالاتر کارمندان را از بعد شرعی ابطال کرد.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری چهاردهم مرداد سال جاری با حضور رئیس و معاونین دیوان عدالت اداری و رؤسا و مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء به صدور رأی مبادرت کرده است.

بر اساس رأی صادره، نظر به اینکه قائم مقام دبیر شورای نگهبان در نامه شماره ۱۶۸۱۴؍۱۰۲؍۹۹-۲۱؍۲؍۱۳۹۹ اعلام کرده است: «موضوع بخشنامه شماره ۱۷۰۰۶۱-۲۴؍۱۲؍۱۳۹۳ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص ضوابط احتساب آثار استخدامی مدارک تحصیلی اخذ شده توسط کارمندان در حین خدمت و نامه شماره ۱۳۸؍۱۰۱؍د-۱۷؍۱؍۱۳۹۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری فقهای معظم شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به شرح ذیل اعلام نظر می شود:  «اطلاق مصوبه مورد شکایت در خصوص مواردی که محدودیت های مصوبه برخلاف تعهدات معتبر دستگاه های اجرایی یا قراردادهای معتبر استخدامی با کارمندان است و ضرورتی بر ایجاد این تضییقات در اعمال مدرک تحصیلی بالاتر کارمندان وجود ندارد، خلاف شرع شناخته شد.» بنابراین در اجرای حکم تبصره ۲ ماده ۸۴ و ماده ۸۷ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ و تبعیت از نظر فقهای شورای نگهبان نیز مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و مواد ۸۸ و ۱۳ قانون یاد شده اطلاق مصوبه مورد شکایت در حد شروط و قیود مصرح در نظریه فقهای شورای نگهبان از تاریخ تصویب بخشنامه و ابلاغیه مورد اعتراض ابطال می‌شود.

البته پیش از این هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در ۲۷ تیر ۱۳۹۶ بخشنامه شماره ۱۷۰۰۶۱-۱۳۹۳/۱۲/۲۴ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را مطابق قانون، در حدود اختیارات قانونی دانسته بود که  قابل ابطال نبود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
rahimi
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
برای استخدام باید شروط لازم و کافی تعریف شود. ارتقاء مدرک تحصیلی حتی در اموزش و پرورش جز افزایش هزینه های غیرضروری هیچ سودی ندارد زیرا موفقیت یک معلم به قدرت بیان و تفهیم و میزان معلومات لازمه بستگی دارد و مدارک بالای تحصیلی سطحی از علوم را دربر میگیرد که قابل استفاده در سطوح پایین نیست و طرح انها موجب اشفتگی در یادگیری میشود (البته اگر مدرک بامحتوی باشد که نیست). گذراندن دوره های مهارت شغلی ربطی به ارتقاء مدرک ندارد و نباید بابت گذراندن انها امتیاز داد بلکه کسانیکه شرکت نمیکنند کسرحقوق شوند.
سام
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
با سلام این رای فقط در حد حرف بود .متاسفانه هیچ چیز تغییر نکرده و دستور اعمال عدم اعمال مدرک تحصیلی به قوت خود باقی مونده و هیچ کسی به فکر کارمندان نیست کارمندانی که با سیلی صورت خود رو سرخ می کنند بخصوص در این شرایط اسفناک و گرونی بی امان. خدا خودش کمکمون کنه....
ناشناس
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
باسلام متاسفانه این رای در سازمان ها به بهونه عدم ابلاغ سازمان اداری و اموراستخدامی اجرا نمی کند لذا با توجه به لازم الاجرا بودن این رای و بلاتکلیف بودن بیش از شش سال از عدم اعمال مدارک کارکنان خواهشمند است پیگیری لازم معمول فرمایید