صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امام جمعه مشهد گفت: آنچه زد و خورد در عاشورا را به یک حرکت و شگرد سیاسی انقلابی تبدیل کرد اسارت اهل بیت امام حسین (ع) بود، اما این تهدید را حضرت زینب کبری و اهل بیت امام حسین (ع) مبدل به فرصت کردند.
به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه مجازی نماز جمعه امروز مشهد افزود: این‌ها همه‌اش نماد‌های تبدیل تهدید به فرصت است ما دنباله روی سیاست امام حسین (ع) و سیاست اهل بیت (ع) هستیم. این اصل، یک تز قطعی در برنامه‌های زندگی ما و در برنامه‌های ما اعم از برنامه‌های سیاسی و سایر برنامه‌های اجتماعی است که وقتی یک جریان به تهدید ما می‌آید بتوانیم تهدید را به فرصت مبدل کنیم و اگر نتوانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم دنباله روی تز سیاسی اهل بیت (ع) نیستیم.

وی با اشاره به مراسم محرم امسال ادامه داد: ویروس کرونا یک حادثه و تهدید برای مردم و امت ماست، اما خوشبختانه در جریان محرم امسال، این تهدید مبدل به فرصت شد و علی رغم این که رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از توسعه این بیماری اقتضا می‌کرد اجتماعات تشکیل نشود و جوامع عزاداری در آن عظمت و هیبتی که سال‌های گذشته بود به وجود نیاید همین تهدید مبدل به فرصت شد و جلسات و مجامع قوی‌تر و پر هیبت‌تری در فضا‌های باز برگزار شد.

امام جمعه مشهد گفت: تهدید کرونا تنها به یک بیماری جسمی تمام نمی‌شود، این تهدید به صد‌ها فساد و ضرر اجتماعی از نظر زندگی فرهنگی مبدل خواهد شد در حالی که باید تهدید را مبدل به فرصت کنیم و تز اهل بیت (ع) در همه حرکت‌های اجتماعی و سیاسی‌شان این بود که تهدید را مبدل به فرصت می‌کردند.
 
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.