صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نشست هم اندیشی و آشنایی دانشجویان افغانستانی در ایران با نمایندگان افغانستان در سازمان همکاری‌های منطقه‌ای و موسسه فرهنگی اکو در مقر این سازمان در تهران برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این نشست با هدف آشنایی دانشجویان افغانستانی با پروژه‌ها و برنامه‌های سازمان همکاری‌های اکو و موسسه فرهنگی اکو با حضور سید یحیی اخلاقی، نماینده دولت افغانستان و معاون دبیرکل اکو، آقای جاندوس آسانوف معاون دبیرکل اکو و مسئول پروژه‌های سازمان همکاری‌های اکو و معصومه نظری نماینده افغانستان در موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

 

اخلاقی نماینده دولت افغانستان و معاون دبیرکل اکو در این نشست گفت: هدف از این نشست آشنایی با سازمان همکاری‌های منطقه‌ای و آژانس‌های تخصصی آن و مشارکت دانشجویان افغان در پروژه‌های زیربنایی سازمان برای افغانستان است.

 

وی ادامه داد: دانشجویان بخش پویای جامعه هستند و امیدواریم که آنها نظرات، ایده‌ها و طرح‌های خویش را در قسمت پروژه‌های زیربنایی افغانستان با ما شریک سازند.

 

نماینده دولت افغانستان در این سازمان با اشاره به جزییات طرح‌ها و برنامه‌های زیربنایی در حوزه‌های کشاورزی، حمل و نقل، تولید محصولات ارگانیک، صادرات و واردات با کشورهای منطقه بیان داشت: این پروژه‌ها می‌تواند پیشرفت‌های چشم گیری در افغانستان به وجود آورد.

افغانستانی عضوی مهم برای سازمان اکو است

جاندوس آسانوف در ادامه این نشست گفت: افغانستان کشوری با تاریخ و فرهنگی غنی است و برای من یادآور تاريخ مشترك بين افغانستان و كشورهای منطقه است. این باعث می‌شود که انگیزه بیشتری برای خدمت به این کشور و سایر کشورهای عضو داشته باشم.

 

 وی با بیان اینکه افغانستان یکی از اعضای مهم برای منطقه و سازمان همکاری‌های منطقه‌ای است، گفت: یادگیری و دانش در پیشرفت یک کشور نقش مهمی دارد. دانشجویان قشری فعال و صاحب فکر و ایده است، ما از طریق تماس با دانشگاه‌ها و دانشجویان می‌توانیم به اهداف خود که توسعه پایدار در منطقه است، دست یابیم.

 

منبع: موسسه فرهنگی اکو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.