حبیب الله عباسی در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اعلام این که سفر مسعود پزشکیان به پاکستان احتمالاً یک روزه است، گفت: پیگیری مصوبات سفرهای قبلی، بررسی زمینههای گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور و قدردانی رئیسجمهور از پیگیریهای پاکستان در موضوع میانجیگری میان ایران و آمریکا، از دلایل این سفر آقای رئیسجمهور است.
وی افزود: مشورت با مقامات عالی پاکستان در مورد موضوعات منطقهای و بینالمللی و پیگیری تفاهمهای امضا شده قبلی از دیگر دستورات کار سفر پزشکیان به پاکستان خواهد بود.
عباسی همچنین گفت: با توجه به برنامههای این سفر انتظار میرود تعدادی از وزرا و مقامات دولت از جمله وزیر امورخارجه، پزشکیان را در این سفر همراهی کنند.