صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

پخش زنده

جام جهانی 2026

صفحات داخلی

فرمول جدید فوتبال ایران؛ صعود، سقوط و سهمیه‌های آسیایی مشخص شد

  • کد خبر: ۴۲۴۵۷۳
  • ۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۹:۲۷
شهرآرانیوز - گروه ورزش: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با تصویب مجموعه‌ای از تصمیمات مهم، سازوکار پایان فصل جاری و برگزاری فصل آینده لیگ برتر را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به شرایط ایجادشده در کشور و حمله رژیم صهیونیستی، بیست‌وپنجمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به صورت نیمه‌تمام خاتمه یافت و جدول مسابقات با وضعیت فعلی به عنوان مبنای تعیین رتبه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

بر این اساس، تیم‌های اول و دوم جدول لیگ برتر سهمیه حضور در لیگ نخبگان آسیا را به دست می‌آورند. همچنین نماینده سوم فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سطح دو از طریق یک تورنمنت سه‌جانبه مشخص خواهد شد.

مطابق برنامه اعلام‌شده، پرسپولیس و چادرملو اردکان روز پنجم تیرماه به مصاف یکدیگر می‌روند و تیم برنده در هشتم تیرماه برابر گل‌گهر سیرجان قرار خواهد گرفت تا تکلیف آخرین سهمیه آسیایی فوتبال ایران مشخص شود.

در بخش دیگری از مصوبات هیات رئیسه، مقرر شد تیم انتهای جدول لیگ برتر، مس رفسنجان، در دیداری پلی‌آف و در زمین بی‌طرف روز ۳۱ تیرماه برابر تیم سوم جدول لیگ یک قرار گیرد. برنده این مسابقه جواز حضور در لیگ برتر فصل آینده را کسب خواهد کرد.

همچنین فصل بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران از روز جمعه ۱۶ مردادماه با حضور ۱۸ تیم آغاز می‌شود. بر اساس تصمیم جدید فدراسیون فوتبال، در پایان فصل آینده چهار تیم انتهایی جدول به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.