صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورا در سال ۹۳ مصوبه‌ای داشته است که تا پایان سال ۹۸ به آب و فاضلاب مشهد اجازه داده شده است در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در قالب تبصره ۳ از شهروندان آب‌بها دریافت کند.

لاله سادات کوثری-شهرآرانیوز| رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورا در سال ۹۳ مصوبه‌ای داشته است که تا پایان سال ۹۸ به آب و فاضلاب مشهد اجازه داده شده است در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در قالب تبصره ۳ از شهروندان آب‌بها دریافت کند.

بتول گندمی افزود: درخواست شرکت آب و فاضلاب مشهد علاوه بر به‌روزرسانی تعرفه‌ها دریافت هم‌زمان آب‌بهای فاضلاب بوده است که علاوه بر تبصره ۳ لحاظ می‌شود.


وی ادامه داد: علاوه بر آن اگر اعضا رأی مثبت دهند، شرکت آب و فاضلاب مشهد می‌تواند هر سال به اندازه ۲۵ درصد تعرفه را افزایش دهد.

 

گندمی گفت: نکته تأمل‌برانگیز اینجاست که در حوزه‌های کم‌برخوردار افزایش تعرفه در حوزه تبصره ۳ نداریم و به‌صورت میانگین ۲۰ درصد کاهش هم داریم. همچنین فاضلاب‌بها در حوزه‌های ۴ و ۵ درآمدی لحاظ نخواهد شد.


این عضو شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: فاضلاب‌بها تنها از مناطق درآمدی ۱، ۲ و ۳ درآمدی گرفته می‌شود.

 

۷۸ حلقه چاه در یک سال گدشته حفر شده است

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در ادامه گفت: ابرپروژه حضرت نبی اکرم (ص) در مشهد شروع شده و ۷۸ حلقه چاه در یک سال گدشته حفر شده است.


اسماعیلیان افزود: در حوزه آب با وجود افزایش سن شبکه آمار اتفاقات آب روند کاهشی دارد.


وی گفت: در مشهد ما نیازمند ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب هستیم.


این مسئول شهری با بیان اینکه تصویب تبصره ۳ در شورای شهر مشهد یک ساختار قوی حقوقی و مالی و بی‌نظیر در کل کشور است، ادامه داد: سرجمع وصولی تبصره ۳ در مشهد ۴۳۱ میلیارد تومان در ۵ سال بوده است، یعنی کمتر از ۵۰ درصد منابع لحاظ شده در مصوبه شورای شهر در ۵ سال محقق شده است.


وی افزود: ما یک شهر کم‌مصرف به‌لحاظ الگوی مصرف هستیم. ۸۱ درصد مشترکان مشهد زیر ۱۵ متر مکعب مصرف و ۹۲ درصد مشترکان ما زیر ۲۰ متر مکعب آب مصرف می‌کنند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: اگو تا الان ۷۶ درصد در شهر مشهد به‌لحاظ شبکه و به‌لحاظ جمعیت ۷۸ درصد اجرا شده است.


صاحبی، عضو شورای شهر، نیز گفت: تا چه سالی ما باید برای طرح اگو تبصره ۳ از شهروندان پول دریافت کنیم، چند سال دیگر قرار است اگو ادامه پیدا کند و مردم پول پبردازند؟


بر این اساس و به استناد رأی مثبت اعضا این موضوع تصویب شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.