صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل اداره هواشناسی خراسان رضوی گفت: تعداد روز‌های با دمای بیش از ۴۰ درجه در مرداد ماه امسال ۱ روز گزارش شده است که میانگین این عدد در دوره آماری ۱.۸ روز است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محسن عراقی زاده با بیان اینکه تعداد روز‌های دارای دمای بیش از ۴۰ درجه در مشهد در تیرماه سال جاری ۹ روز بوده که ۶ روز آن پشت سرهم اتفاق افتاده است، افزود: این در حالی است که میانگین این عدد در سال گذشته ۵ روز و میانگین دوره ۱.۸ روز بوده است.
وی اظهار داشت: دلیل احساس گرمای بیشتر در تیرماه سال جاری را میتوان به نفوذ جریانات گرم جنوبی همراه با گسترش پرارتفاع شرق آفریقا و ماندگاری زیاد آن در شمال شرق کشور دانست.
به گفته وی، در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته و دوره آماری در تمامی ایستگاه‌ها افزایش بارش داشته ایم که بیشترین درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ترتیب مربوط به ایستگاه‌های تایباد با ۳۹۰ درصد، سبزوار با ۳۰۹ درصد و بردسکن با ۲۴۸ درصد افزایش و کمترین درصد افزایش بارش نیز مربوط به ایستگاه‌های فریمان با ۷۱ درصد، تربت حیدریه با ۷۹ درصد و مشهد با ۸۶ درصد افزایش بوده است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین درصد افزایش نسبت به دوره آماری مربوط به ایستگاه بردسکن با ۱۶۴ درصد افزایش و کمترین درصد افزایش نیز مربوط به ایستگاه تربت حیدریه با ۹ درصد افزایش بوده است.
وی همچنین درخصوص احساس گرمای بیشتر در تیرماه سال جاری بدلیل ماندگاری هوای گرم در استان افزود: میانگین دما در سال زراعی جاری ۱۶ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به سال گذشته ۰.۸ درجه کاهش داشته است و میانگین دما نسبت به دوره آماری ۰.۲ درجه افزایش را نشان می‌دهد. بیشترین کاهش دما نسبت به سال گذشته مربوط به ایستگاه بردسکن و سپس کاشمر و کلات بوده است و بیشترین کاهش دما نسبت به دوره آماری نیز مربوط به ایستگاه‌های قوچان، بردسکن و بجستان بوده است.
این مسئول گفت: میانگین دما در مشهد در سال زراعی جاری ۱۵.۷ درجه سانتیگراد بوده است که این عدد در سال گذشته ۱۶.۵ درجه سانتیگراد و در دوره آماری ۱۵ بوده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.