صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس شورای شهر مشهد گفت: تمامی اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی براساس قانون باید در سازمان و با تصویب هیات مدیره اجرا و هزینه شود؛ در غیراین صورت تخلف بوده و بدون شک در تفریغ بودجه آن را رد خواهیم کرد و به تصویب نمی‌رسانیم.
به گزارش شهرآرانیوز، رئیس شورای شهر مشهد در کمسیون فرهنگی با اشاره به اینکه تمامی اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی براساس قانون باید در سازمان و با تصویب هیات مدیره اجرا و هزینه شود، گفت: در غیراین صورت تخلف بوده و بدون شک در تفریغ بودجه آن را رد خواهیم کرد و به تصویب نمی‌رسانیم.
 
محمدرضا حیدری افزود: حوزه فرهنگی و اجتماعی باید هرچه سریعتر سازوکار اجرایی این مصوبه را تهیه کند و نحوه تعامل شهرداری با مجموعه‌هایی شامل این مصوبه تعریف شود؛ به‌ویژه این روز‌ها که شاهد از سرگیری فعالیت برخی مجموعه‌ها، چون سینما هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری باید متولی تمامی اتفاقات فرهنگی سطح مدیریت شهری باشد، این مهم به بهترین و کامل‌ترین شکل باید در دهه پایانی ماه صفر پیاده شود و سیاست‌گذاری و نقش‌آفرینی از طریق سازمان فرهنگی صورت گیرد.

حیدری اظهار داشت: بخشی از اعتبارات مناسبی فرهنگی باید از طریق شهردار یا معاون فرهنگی منطقه و با اولویت‌بندی آن‌ها هزینه شود و استقلال عمل داشته باشند.

وی اذعان داشت: شهرداری باید در برپایی مراسم‌های مذهبی و مناسبت‌های مختلف تنها در نقش تسهیل‌گر ایفای نقش کند و متولی این تسهیل‌گری تنها باید حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری باشد و بروز و ظهور آن را در دهه پایانی ماه صفر شاهد خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از مسیر سازمان یکی از مطالبات جدی کمیسیون فرهنگی و شورای شهر است و آن را حتما رصد و پیگیری می‌کنیم.

حیدری خاطر نشان کرد: تمامی اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی براساس قانون باید در سازمان و با تصویب هیات مدیره اجرا و هزینه شود؛ در غیراینصورت تخلف بوده و بدون شک در تفریغ بودجه آن را رد خواهیم کرد و به تصویب نمی‌رسانیم.

وی گفت: بودجه‌های سازمان باید مسیر خودش هزینه شود و این سختگیری و دقت‌نظر در راستای حمایت از حوزه فرهنگی و اجتماعی است؛ تصمیم‌گیران سازمان اجتماعی و فرهنگی باید روی این مهم متمرکز شوند چراکه مسئولیت رسمی دارند.

وی ادامه داد: کار‌های بسیار خوبی با مدیریت سازمان فرهنگی در حال انجام است و شورا نیز برای پیشبرد اهداف تعریف شده، حمایت خواهد کرد.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.