صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با اعلام فدراسیون بسکتبال ایران، تیم «سینام» مشهد فقط تا روز چهارشنبه فرصت دارد بدهی‌های خود را پرداخت کند
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ یکی از ۲ نماینده مشهدی در لیگ برتر بسکتبال بانوان تا روز چهارشنبه فرصت دارد تا بدهی فصل قبل خود را تسویه کند تا مجوز حضور در رقابت‌های فصل جدید را کسب کند. قرعه‌کشی لیگ برتر بسکتبال بانوان ۱۵‌مهر برگزار شد، اما برخی تیم‌هایی که برای حضور در این مسابقات اعلام‌آمادگی کرده بودند، هنوز به تعهد‌های خود عمل نکرده‌اند.
 
قرار بود تا ۱۵ شهریور تیم‌ها برای پرداخت بدهی سال گذشته اقدام کرده و تا اول مهر هم ورودی مسابقات را واریز کنند؛ اما بسیاری از تیم‌ها این تاریخ‌ها را جدی نگرفتند و همین موضوع باعث شد تا در زمان قرعه‌کشی نیز چندین تیم بدهکار وجود داشته باشد و فدراسیون اصرار داشت تا در روز قرعه‌کشی تیم‌های بدهکار را از گردونه مسابقات حذف کند و تنها تیم‌هایی که ۲ فیش تسویه حساب بدهی و پرداخت ورودی را در اختیار دارند، در جدول حضور داشته باشند که این موضوع با اعتراض تیم‌های بدهکار روبه‌رو شد.
 
از مجموع ۱۴ تیم متقاضی حضور در فصل جدید مسابقات، ۸ تیم بابت بدهی سال گذشته تسویه‌حساب کردند، ۲ تیم هم تازه‌وارد هستند و در واقع بدهی ندارند. ۴ تیم، اما بدهکارند و تا روز قرعه‌کشی اقدامی برای تسویه آن انجام نداده بودند. در‌مورد پرداخت ورودی نیز فقط چند تیم مبلغ ۲۰ میلیون تومان مصوب را پرداخت کرده بودند.

مهلت به ۴ تیم بدهکار لیگ

ابتدای آبان، فصل جدید لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور با ۱۴ تیم در ۲ گروه برگزار خواهد شد؛ البته در‌صورتی‌که ۴ تیم در زمان تعیین‌شده از انجام اقدامات لازم امتناع نکنند. از میان تیم‌هایی که حضورشان در لیگ امسال قطعی شده است، تیم‌های سینام، پاز، سپهرداد و خانه بسکتبال هرمزگان هنوز بابت تسویه حساب یا پرداخت ورودی خود اقدام لازم را انجام نداده‌اند. این تیم‌ها تا ۲۳ مهر مهلت دارند تا برای انجام این مهم و ثبت مدارک لازم در سامانه ملی بسکتبال اقدام کنند.

امسال مولتی‌کافی و سینام قرار است از مشهد در لیگ برتر شرکت کنند. سینام، نام جدید نماینده فصل گذشته مشهدی‌هاست؛ تیمی که با نام آویژه‌صنعت پارسا در مسابقات شرکت کرد و ششم شد. این تیم در سال‌های گذشته اسپانسر مشخصی نداشته و بازیکنان تیم با وجود مشکلات نبود حامی مالی به میدان می‌رفتند. امسال نام سینام نشان‌دهنده حضور یک اسپانسر در این تیم است، تیمی که قرار است با هدایت سمانه سقا، مربی فصل‌های گذشته این تیم، در لیگ شرکت کند و مدت‌هاست تمرینات بدن‌سازی خود را در خانه بسکتبال مشهد آغاز کرده است.
 
با‌این‌حال گویا مدیران این تیم هنوز موفق نشده‌اند بدهی‌های تیم را پرداخت کنند و تا روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه باید تسویه کنند. مولتی‌کافه، دیگر‌تیم مشهدی است که به‌واسطه حضور در فینال لیگ یک سال گذشته جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرده و ورودی مسابقات را نیز پرداخت کرده است. این تیم با هدایت سرمربی تهرانی در فصل جدید حضور دارد. مولتی‌کافه با تیم‌های گرگان، آبادان، قزوین، هرمزگان و ۲ تیم تهرانی هم‌گروه است. از‌سوی‌دیگر سینام مشهد با ۵ تیم تهرانی و یک تیم اصفهانی در گروه‌الف قرار دارد.

هزینه‌های بالای فصل جدید

طهماسیان، مسئول دپارتمان مسابقات بانوان فدراسیون بسکتبال، با تأکید بر اینکه تیم‌ها به هر قیمتی نباید وارد لیگ برتر شوند، می‌گوید: لیگ برتر ویترین همه مسابقات و فعالیت‌های باشگاهی است. مربیان و دیگر‌افراد شرکت‌کننده در این رقابت‌ها اسم‌و‌رسم‌دار هستند نه غیرفنی و ضعیف؛ بنابراین به رعایت نظم و اصول در این رقابت‌ها بیشتر تأکید داریم. او تصریح می‌کند: درست است که امسال به‌خاطر کرونا بازی‌ها به‌صورت نیمه‌متمرکز در تهران برگزار می‌شود، اما هزینه‌ها کم نیست؛ به‌ویژه که برای برگزاری دیدار‌ها باید سالن اجاره کنیم.
 
از داوران تست کرونا بگیریم و ۲۴ ساعت قبل از هر بازی آن‌ها را وارد قرنطینه کنیم. این‌ها هزینه دارد و نمی‌توانیم برای همه آن‌ها هم از فدراسیون کمک بگیریم. تیم‌ها باید این شرایط را درک کنند. در فصل جدید تیم شکلی تهران به نوشت‌افزار کنکو تغییر‌نام داده است و همچنین ۲ تیم ستاره خلیج فارس و خانه بسکتبال بندرعباس ادغام شده‌اند.
 
گروه A‌و B پنجشنبه و جمعه هر هفته به‌صورت یک‌هفته‌در‌میان در سالن آزادی و سالن دانشگاه آزاد واقع‌در حکیمیه تهران با یکدیگر رقابت می‌کنند. از مرحله پلی‌آف نیز مسابقات به‌صورت ۲‌از‌۳ برگزار می‌شود. لیگ امسال بدون تماشاگر خواهد بود. موضوع دیگری که در جلسه نمایندگان تیم‌ها مطرح شد، چگونگی انجام تست کرونا بود که مصوب شد همه عوامل از‌جمله برگزار‌کنندگان، داوران و بازیکنان ۴۸ ساعت قبل از آغاز هر بازی باید تست کرونا بدهند. در‌صورتی‌که تست ۳۰‌درصد از بازیکنان مثبت اعلام شود، مسابقه آن تیم لغو خواهد شد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.