نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

بلاتکلیفی در لیگ برتر بسکتبال بانوان به اوج رسید

  • کد خبر: ۴۳۸۶۵
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
بلاتکلیفی در لیگ برتر بسکتبال بانوان به اوج رسید
با تعویق قرعه‌کشی و نبود مجوز برگزاری مسابقات لیگ برتر بسکتبال بانوان، وضعیت حضور ۲ نماینده مشهد نیز نامعلوم است
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دپارتمان مسابقات و داوران بانوان در نظر داشت روز اول مهرماه جلسه قرعه‌کشی لیگ برتر بسکتبال بانوان را با حضور نمایندگان باشگاه‌هایی که برای حضور در لیگ برتر اعلام‌آمادگی کرده‌اند، برگزار کند؛ اما روز گذشته فدراسیون اعلام کرد با توجه به اینکه هنوز تعداد تیم‌های شرکت‌کننده مشخص نشده، این زمان تغییر کرده است.

اول شهریورماه جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال بانوان در فدراسیون با حضور نماینده‌های ۱۵تیم برگزار شد. نامی اصفهان، گروه بهمن تهران، ستاره خلیج فارس، پالایش نفت آبادان، شورای شهر و شهرداری قزوین، خانه بسکتبال بندرعباس، بانوان شهر گرگان، مولتی‌کافه مشهد، مهرام تهران، نارسینا تهران، شکلی تهران، ستاد شرکت ملی گاز تهران، پاز تهران و آسمان سترگ سپهرداد تهران در این جلسه حضور داشتند و گفته شد تیمی با نام سینام مشهد در همان روز با ارسال نامه‌ای، آمادگی دیرهنگام خود برای حضور در لیگ را اعلام کرد. با امتیاز این تیم سال گذشته مشهدی‌ها با نام آویژه‌صنعت حضور داشتند. با‌این‌حال گویا هنوز تکلیف این تیم مشخص نشده و فدراسیون نیز بر روی حضور تیم دوم مشهدی‌ها حسابی باز نکرده است.


تعویق پانزده‌روزه قرعه کشی

نایب‌رئیس فدراسیون بسکتبال می‌گوید هنوز بر سر تعیین تاریخ قطعی قرعه‌کشی لیگ برتر بسکتبال زنان مانده‌ایم، اما قرار شد قرعه‌کشی این مسابقات نهم یا پانزدهم مهرماه برگزار شود. فریده شجاعی تصریح کرد: ۱۵ تیم تاکنون برای حضور در لیگ برتر اعلام‌آمادگی کرده‌اند. هرمزگان ۲ تیم داده بود و، چون بازیکنان خوب یکی از این تیم‌ها به تهران آمدند، مجبور شدند تا در چارچوب یک تیم در لیگ حضور داشته باشند.
او تأکید کرد: برای تیم‌ها شرط گذاشتیم تا اول مهر هر تیمی که مبلغ ورودی لیگ را واریز کند، حضور آن در مسابقات قطعی خواهد شد.


شروع رقابت‌ها شاید یک ماه دیگر

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سؤال که آیا لیگ از اول آبان آغاز می‌شود، عنوان کرد: برنامه ما همین است، اما هنوز مجوز هم نگرفته‌ایم. اگر حضور ۱۲ تیم هم در لیگ قطعی شود، می‌توانیم مسابقات را در ۲ گروه برگزار کنیم.

شجاعی با بیان اینکه مسابقات لیگ برتر در تهران به‌صورت نیمه‌متمرکز برگزار شود، تصریح کرد: پس از قرعه‌کشی، تیم‌ها به ۲ گروه تقسیم می‌شوند. هر گروه یک هفته پنجشنبه و جمعه در تهران بازی می‌کنند؛ یعنی یک هفته یک گروه و هفته بعدتر گروه دیگر بازی دارد. مرحله پلی‌آف و نیمه‌نهایی به‌صورت نیمه‌متمرکز است.

او افزود: ما قرار است یکی‌دو سالن را هم ببینیم و قرارداد ببندیم که هزینه آن برعهده فدراسیون است. با توجه به اینکه تیم‌ها باید تست کرونا بدهند، هزینه‌های زیادی را باید متحمل شوند. ما هم در تلاش هستیم با فدراسیون پزشکی صحبت کنیم تا آزمایشگاه‌هایی را معرفی کنند که هزینه‌ها پایین بیاید.

نایب‌رئیس فدراسیون بسکتبال درباره اسکان بازیکنان در تهران عنوان کرد: باید حتما همه تیم‌های تهرانی و شهرستانی شرایط اسکان را برای خود فراهم کنند، تست کرونا بدهند و پروتکل‌های بهداشتی را که وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی‌ورزشی وضع کرده‌اند، رعایت کنند. برنامه‌ریزی ما با توجه به شرایط کرونا پیش می‌رود. دست ما نیست و اگر شرایط بحرانی شود، مجبوریم مسابقات لیگ را متوقف کنیم و در صورت بهبود شرایط مسابقات راحت‌تر برگزار می‌شود.

نایب‌رئیس فدراسیون بسکتبال درباره ضرورت برگزاری مرحله پلی‌آف لیگ برتر گفت: درباره برگزاری این مرحله در جلسه قرعه‌کشی نظر تیم‌ها را می‌پرسیم، اما ما برنامه‌ریزی‌های لازم را در‌این‌زمینه انجام داده‌ایم.
در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال، مشهدی‌ها ۲ امتیاز برای حضور در این مسابقات را در اختیار دارند.
 
تیم دسته‌یکی بانوان مشهد سال قبل توانست با صعود به فینال، مجوز حضور در لیگ برتر را از آنِ خود کند. مولتی‌کافه قرار است با هدایت یک سرمربی تهرانی در رقابت‌ها حاضر شود؛ اما هنوز خبری از نماینده دیگر مشهد نیست، تیمی که فصل پیش با حمایت آویژه‌صنعت توانست عنوان ششمی لیگ را با بازیکنان بومی کسب کند. صحبت‌هایی از پیدا‌شدن یک حامی مالی شنیده شده، اما از صحبت‌های نایب‌رئیس فدراسیون مشخص است این تیم به‌دلیل پیدا‌نشدن اسپانسر به احتمال زیاد قید لیگ را می‌زند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->