صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهدای خان طومان، میهمان امام غریب‌(ع)

  • کد خبر: ۴۶۶۳۷
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
  • ۱
پیکر پاک ۷ شهید مدافع حرم در حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا‌(ع) طواف داده شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بارگاه منور رضوی، بعد از مدت‌ها دوباره بر روی شهدای حرم آغوش گشود تا شهدای تازه‌تفحص‌شده از جبهه سوریه، در مضجع شریف رضوی به طواف عشق بنشینند.
دیروز بارگاه غریب‌الغربا دوباره هوای باران گرفته بود، دوباره حال استقبال مهیا شده بود و باز هم از سرزمین شام شهید آورده بودند. این‌بار میهمانان بارگاه غریب‌الغربا، غریبان جبهه خان‌طومان بودند.

این‌شهدای تازه تفحص شده، بامداد دیروز ۲۱ مهر ۹۹ در بارگاه منور رضوی طواف داده شدند و با استقبال حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان‌قدس‌رضوی، به رواق بزرگ امام خمینی (ره) منتقل، سپس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بدون اجتماع مردمی و تنها با حضور جمعی از خانواده‌های معزز شهدا و خادمان بارگاه رضوی، به امامت آیت‌ا... سید احمد علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان، بر پیکر‌های مطهرشان نماز اقامه شد. پس از اقامه نماز هم وداع عاشقانه آن‌ها با حضور خانواده‌های چشم به راهشان در این‌سال‌ها به خلوتی عاشقانه مبدل شد.

شهیدان گران‌قدر مدافع حرم رضا حاجی‌زاده (۱۶ اردیبهشت)، علی عابدینی (۱۷ اردیبهشت)، محمد بلباسی (۱۷ اردیبهشت)، حسن رجایی‌فر (۱۷ اردیبهشت)، زکریا شیری (۴ آذر)، مجید سلمانیان (۱۷ اردیبهشت) و مهدی نظری (۲۰ خرداد) از شهدای لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا هستند که در سال ۹۵ در منطقه خان‌طومان سوریه به شهادت رسیدند و پیکر‌های پاکشان در معرکه نبرد جاماند.

پیکر این‌شهدا پس از تطبیق نمونه DNA شناسایی شد و این‌مدافعان حرم حضرت زینب (س) از استان‌های مازندران، البرز، قزوین و خوزستان پس از ۴ سال به وطن بازگشتند. پس از مراسم یادشده، پیکر‌های این‌شهدا در مسیر بازگشت به زادگاهشان بدرقه شد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرشته
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
خدا رحمتشون کنه ما رو با شهدا محشور کنه