صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تصمیم گیری برای لغو یا آغاز به کار سومین نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان که به دلیل حمله تروریستی مهاجمان در روز دوشنبه افتتاح نشد به هفته آتی موکول شد.

به گزارش شهرآرانیوز، قرار بود دوازدهم آبان ماه سومین نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان ویژه دانشجویان و دانشگاهیان با مشارکت مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزار شود، اما تروریست‌ها با حمله به محل دانشگاه آن را تعلیق کردند.

براساس این گزارش، ۴۶ ناشر ایرانی و نمایندگی در کنار ۴۰ ناشر افغانستانی ۸۶ غرفه را دایر کرده بودند اما این حادثه اجازه افتتاح نمایشگاه را نداد و پس از آن ناشران ایرانی به رایزنی ایران در کابل منتقل شدند.

هدف این حمله بخش قضایی در سمت دیگر دانشگاه بود که ایتالیایی‌ها آن را مدیریت می‌کنند، اما چون همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب بود دانشجویان و ناشران و مقامات مسئول به سرعت از آن خارج شدند.

نمایشگاه قرار بود به مدت ۱۰ روز در دانشگاه کابل در فضایی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با حضور ۴۰ ناشر از افغانستان و ۴۰ ناشر از ایران برگزار و ناشران آخرین آثار منتشره خود را برای علاقه‌مندان به کتاب عرضه کنند. اما هنوز تکلیف برگزاری آن مشخص نیست و طبق گفته ناشران حاضر در آن قرار است شنبه درباره اجرا یا لغو آن تصمیم‌گیری شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.