صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیام دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، به دکتر محمد عثمان بابری، رئیس محترم پوهنتون کابل، در پی جان‌باختن شماری از دانشگاهیان دانشگاه کابل: ما را در غمتان شریک بدانید.

به گزارش شهرآرانیوز – در ادامه واکنش‌های مقامات کشورمان به حمله تروریستی دانشگاه کابل، دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، در پیام به همتای خود در دانشگاه کابل نوشت: ما در غم شما شریک هستیم.

متن این پیام به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمد عثمان بابری

رئیس محترم پوهنتون کابل

با اهدای سلام،

به نمایندگی از خانواده دانشگاه فردوسی مشهد، مراتب تألم و همدردی خود را به جناب عالی، دانشگاهیان و ملّت بزرگ افغانستان و خانواده داغدیده اساتید و دانشجویان درگذشته تقدیم می دارم. کهن بوم خراسان، زبان، آیین و فرهنگ مشترک دو سرزمین افغانستان و ایران را در تاریخ خود جای داده است و خانوادۀ دانشگاه فردوسی مشهد که در کنار خود، دانشجویان ساعی و مستعد بسیاری از کشور دوست و برادر، افغانستان دارد دو چندان از این واقعه تلخ برخاسته از تعصب و نادانی اندوهگین شده و خود را در این غم بزرگ با جناب عالی، دانشگاهیان و ملّت افغانستان شریک می داند. بدون شک بذر خردورزی و دانایی که امروز توسط جوانان، اساتید و دانشجویان سرزمین بزرگ افغانستان کاشته شده است، درخت آگاهی و پیشرفت و چیرگی بر تعصب و نادانی را در آینده ای کوتاه برای مردمان افغانستان به ثمر می نشاند.

از پروردگار بزرگ، رحمت برای درگذشتگان و شکیبایی و بردباری همراه با سربلندی برای جناب عالی و دانشگاهیان کابل آرزومندم.

با تقدیم احترام

محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.