صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیکر مرحوم حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو مشهور به "عمو راستگو" از مجریان و مرببان حوزه تعلیم و تربیت، فردا دوشنبه ظهر بعد از تشییع در شهر مقدس قم و برای تدفین به مشهد مقدس انتقال داده خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، مسئول دفتر مرحوم راستگو با بیان اینکه ارتحال مرحوم راستگو به دلیل سکته مغزی بوده و ایشان به کرونا مبتلا نشدند، گفت: ایشان چندبار سابقه سکته مغزی داشتند و متاسفانه بامداد امروز نیز به دلیل همین عارضه دارفانی را وداع گفت.

حجت الاسلام محمدرضا میرزایی افزود: فردا حدود ساعت ۱۱ پیکر مرحوم راستگو از بهشت معصومه قم جهت تشییع به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) منتقل و برای تدفین به مشهد مقدس انتقال داده خواهد شد.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد به دلیل شیوع بیماری کرونا، مراسم تشییع به صورت عمومی نخواهد بود و در این زمینه فردا اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو، کارشناس حوزه تعلیم و تربیت به دلیل حضور در برنامه‌های تلویزیونی به عنوان «عمو راستگو» شناخته می‌شد، امروز در قم به دلیل سکته مغزی درگذشت.

آن مرحوم حدود ۳۵ سال برای گروه سنی کودک و نوجوانان برنامه‌های تلویزیونی اجرا می‌کرد و به عنوان اولین مبلغ دینی در عرصه کودک و نوجوان در زمره روحانیون پرکار و محبوب شناخته می‌شد.

او در عرصه بین المللی نیز فعال بوده و در برخی کشور‌های آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز به اجرای برنامه پرداخته بود.

حجت الاسلام حسین حقیقت مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در گفت وگویی خاطرنشان کرد: زنده یاد راستگو هم در قم و هم در سایر شهرستان‌ها طلبه‌های بسیاری را آموزش دادند به گونه‌ای که بیش از ۷ هزار طلبه مرد و زن در سراسر کشور تحت تعلیم ایشان بودند.

مرحوم راستگو در سال ۱۳۳۲ هجری شمسی در شهر مشهد به دنیا آمد. او در سال دوم دبیرستان به حوزه علمیه مشهد وارد و سطح را در مشهد و تتمه سطح و دروس خارج حوزه را در قم گذراند. او مبتکر برنامه ویژه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان به صورت کلاس، اردو، دروس کلاسیک برای مربیان پرورشی، مراکز تربیت معلم، حوزه‌های علمیه و صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود.

بیشتر تحقیقات و فعالیت‌های علمی آن مرحوم در زمینه‌های عقاید، تعلیم و تربیت، روانشناسی، اخلاق، احکام، تاریخ، قصص قرآن، قصص کودکان و نوجوانان، مشاوره و راهنمایی، تفسیر قرآن، مسائل اجتماعی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، شعر و برنامه‌ریزی درسی بود.

راستگو سال‌ها مدیریت مرکز مربی کودکان در حوزه علمیه و همچنین به مدت ۳۵ سال اجرای برنامه‌های متعدد تلویزیونی برای کودکان را برعهده داشت. 
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.