صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بریده‌ای خاطره‌انگیز از مجله دنیای ورزش در سال‌۱۳۶۶ که به یکی از اولین مصاحبه‌های مرحوم محمد خادم درباره پسران قهرمانش اشاره دارد.
محمد خادم که از همان دوران کودکی امیر و رسول، آن‌ها را تحت تمرینات ویژه برای افتخارآفرینی در عرصه کشتی قرار داده بود، در سال‌۱۳۶۶ زمانی که سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران بود، ثمره تلاش‌هایش را دید و رسول خادم در آن مسابقات و در سن هفده‌سالگی توانست نشان برنز ارزشمندی را برای کشورمان در رقابت‌های جهان به ارمغان بیاورد.
 
آن‌موقع جریده‌نویسان دنیای ورزش به سراغ پدری رفتند که بی‌گمان می‌دانست روزی پسرانش برند او در کشتی خواهند شد. محمد خادم تنها‌نقره مسابقات جهانی «تولیدو»‌ی آمریکا را در کارنامه دارد، اما بر‌کسی پوشیده نیست که ۲ فرزندی که برای کشتی ایران تربیت کرد، مردان افسانه‌ای کشتی جهان شدند. بعد‌ها بار‌ها رسانه‌ها با محمد خادم درباره افتخارآفرینی پسرانش مصاحبه کردند؛ اما با این همه هیچ‌کدام مزه اولین مصاحبه را ندارد. مصاحبه‌ای که موید آینده‌نگری این پدر برای ستاره ساختن از پسرانش بود.
 
اما حرف‌های خادم پدر در آن مصاحبه اول شنیدنی بود، جایی که خادم می‌گوید اگر به جوانان بها بدهیم، آینده کشتی این مملکت هستند و همین‌طور هم شد و پسرانش امیر و رسول روی‌هم ۹ مدال مسابقات جهانی و المپیکی را به دست آوردند. مرحوم خادم در این مصاحبه همچنین به انتصاب محمد خرمی به‌عنوان رئیس جدید تربیت‌بدنی وقت خراسان اشاره کرده و با توجه به کشتی‌گیر‌بودن او، این مسئله را برای جامعه کشتی مشهد امیدوارکننده خوانده بود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.