صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سفیر ایران در کابل در دیدار با وزیر عدلیه این کشور گفت که ایران آماده است که حدود ۲۰ هزار زندانی افغانستانی که در این کشور زندانی هستند را به افغانستان بسپارند.
به گزارش شهرآرانیوز - فضل احمد معنوی، وزیر عدلیه افغانستان در دیدار با بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل، درباره همکاری‌های عدلی میان دو کشور و استرداد مجرمان، گفتگو کردند.
 
امینیان در این دیدار گفت که وزارت دادگستری ایران آماده تقویت همکاری و تبادل تجربیات با وزارت عدلیه افغانستان است.
 
وی افزود که ایران میزبان حدود سه و نیم میلیون پناهجوی افغان است و حدود ۲۰ هزار زندانی افغان نیز در زندان‌های آن کشور زندانی هستند و دولت ایران آماده است تا این زندانیان را به افغانستان بسپارد و همچنین در مورد سپردن ۲۵ زندانی ایرانی در افغانستان به دولت ایران نیز توجه شود.
 
وزیر عدلیه گفت که تلاش می‌شود برای مشکل مهاجران افغان در ایران و انتقال زندانیان افغان از آن کشور یک راه‌حل منطقی جستجو شود.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت که پرونده‌های ۲۶۰۰ زندانی افغان در زندان‌های ایران تکمیل و آماده انتقال به افغانستان است.
 
او همچنین گفت که وزارت دادگستری آن کشور از وزیر عدلیه افغانستان دعوت کرده تا با سفر به ایران درباره همکاری‌ها و تبادل تجربیات میان دو کشور، بحث و گفتگو کنند.
 
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ضیاالحق
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
سلام وخسته نباشید،شما یک سلیت عالی برای خبررسانی به تمام مردم کشور عزیز هستید.میرسی تشکر از خدمت رسانی شما.