صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بایدن در سخنرانی روز سه‌شنبه، علاوه‌بر وعده ۱۰۰ میلیون واکسیناسیون در ۱۰۰‌روز اول ریاست‌جمهوری، از همه مردم آمریکا درخواست کرد در این ۱۰۰‌روز برای جلوگیری از شیوع ویروس ماسک بزنند

عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ جو بایدن وعده داد که در ۱۰۰‌روز اول حضور خود در کاخ سفید، ۱۰۰‌میلیون واکسیناسیون ویروس کرونا برای آمریکایی‌ها انجام می‌شود. در همان روز دونالد ترامپ در یک رویداد هم‌زمان در کاخ سفید، بار دیگر بحران بهداشت عمومی را نادیده گرفت، و در‌عوض، ادعا‌های دروغین خود را مبنی‌بر پیروزی در انتخابات نوامبر، تکرار کرد. رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، روز سه‌شنبه در مراسمی در زادگاه خود، شهر «ویلمینگتون» ایالت دلاویر، تیم جدید خود را برای رهبری خدمات بهداشتی و درمانی معرفی کرد و طرحی تهاجمی برای شکست بیماری همه‌گیر کرونا ارائه داد که به‌شدت با تلاش‌های دولت ترامپ در این زمینه متفاوت بود.

بایدن زمانی به‌طور رسمی به‌سمت ریاست‌جمهوری نائل می‌شود که به اعتقاد کارشناسان می‌تواند تاریک‌ترین ساعات همه‌گیری کرونا باشد؛ در همین راستا وی اولویت‌های دولت خود را برای سه‌ماه نخست حضور در دفتر، بر این بحران متمرکز کرده است. بایدن در سخنرانی روز سه‌شنبه، علاوه‌بر وعده ۱۰۰ میلیون واکسیناسیون در ۱۰۰‌روز اول ریاست‌جمهوری، از همه مردم آمریکا درخواست کرد در این ۱۰۰‌روز برای جلوگیری از شیوع ویروس ماسک بزنند و اولویت خود را افتتاح اکثر مؤسسات آموزشی و بازگشت دانش‌آموزان به مدارس دانست.

وی تأکید کرد: «در ۱۰۰‌روز، ما می‌توانیم روند بیماری را تغییر دهیم و زندگی در آمریکا را بهتر کنیم.» بایدن رهبریِ آنچه را وی «تیم اصلی مراقبت‌های بهداشتی‌درمانی کووید» نامید، به خاویر بِسِرا، نامزد وی برای وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالت‌متحده، سپرد. بسرا که دادستان کل کالیفرنیاست، اولین لاتین‌تباری خواهد بود که به‌عنوان وزیر بهداشت ایالات‌متحده آمریکا خدمت می‌کند.

بسرا برای تلاش‌هایش به‌منظور تداوم‌یافتن طرح بیمه درمانی موسوم به «اوباماکِر» شناخته می‌شود. همچنین دکتر آنتونی فائوچی، متخصص ارشد دولت در‌زمینه بیماری‌های عفونی، به‌عنوان مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهور در‌زمینه بیماری کرونا معرفی شد. دکتر راشل والِنسکی، استاد داروسازی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نیز به‌عنوان رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها انتخاب شد. علاوه‌بر‌این، دکتر ویوِک مورتی، که پزشک ارشد ارتش در دولت باراک اوباما بود، بار دیگر برای این پست در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.