صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون اول رئیس جمهور مصوبه تخفیف صددرصدی صورت‌حساب آب و فاضلاب مشترکان کم‌مصرف را به وزارتخانه‌های نیرو، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - اسحاق جهانگیری مصوبه هیئت وزیران با هدف بهینه‌سازی مصرف آب و تشویق مشترکان کم مصرف خانگی را به وزارت نیرو، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

 

در این مصوبه که به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی ابلاغ شده، آمده است: صورت‌حساب آب و فاضلاب مشترکان با مصرف تا یک‌سوم الگوی تعیین‌شده (موضوع تبصره -۴- ماده -۱- قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب ۱۳۹۴) رایگان است.

 

هیئت وزیران در مصوبه خود با یادآوری اینکه آب‌بهای سایر مشترکان تا الگوی تعیین شده تغییری نخواهد کرد، تصویب کرد: مشترکان با مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف، ۶ ماه فرصت دارند تا به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف آب اقدام کنند. در پایان این دوره، بهای آب آن دسته از مشترکین که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.

 

در مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور از وزارت نیرو خواسته شده تا ضمن اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی، مشترکان پرمصرف را به استفاده از وسایل کاهنده مصرف با هدف اصلاح رفتار و کاهش مصارف غیر‌ضروری ترغیب کند.

 

در مصوبه دولت تصریح شده است: این تخفیف صرفا شامل سکونتگاه‌های دائمی در‌‌حال بهره‌برداری شهری و روستایی می‌شود. واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیر دایم نظیر باغ، ویلاها و خانه‌باغ‌ها مشمول تخفیف نمی‌شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.