صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: ساعات کاری گروهی از اصناف در امروز و فردا در این کلان‌شهر کاهش یافته است و تا ساعت ۱۸ خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود بنانژاد افزود: این محدودیت فعالیت در پی مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس در جشن‌های شب یلدا انجام می‌گیرد.

 

وی اضافه کرد: براین اساس در روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذرماه صنوف جزو مشاغل گروه دو، سه و چهار به‌جز مشاغل گروه یک مجاز هستند فقط تا ساعت ۱۸ فعالیت داشته باشند و بعد از آن ملزم به تعطیلی هستند.

 

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: آژانس‌های مسافربری درون شهری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته، مراکز تولید و عرضه فراورده‌های لبنی نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)، داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دام‌پزشکی، پخش دارو، عطاری و دارو‌های سنتی، مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر.


شرکت‌های خدمات اینترنتی، تعمیرگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی، فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، خشکشویی‌ها، کارگاه‌های صنعتی و چاپخانه‌ها جزء مشاغل گروه یک هستند.

 

بنانژاد افزود: با پیشنهاد و پیگیری‌های اتاق اصناف ایران و تصویب ستاد ملی کرونا صنف شیرینی سازان و آجیل و خشکبار فروشان در گروه شغلی یک و بانوان آرایشگر با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و ثبت شماره ملی افراد در نرم‌افزار ماسک در گروه شغلی ۲ قرار گرفتند.

 

وی ضمن قدردانی از همکاری‌های اصناف دلسوز و فداکار از آن‌ها خواست تا در رعایت ساعات اعلام شده و همچنین دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همچون گذشته همکاری‌های لازم را در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا مبذول دارند.

 

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۱۷۸ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۳ هزار و ۲۷۳ تن رسید.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.