صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گفت‌وگوی شهرآرامحله با رئیس اداره روابط عمومی شهرداری منطقه12

رضا ریاحی - در هفته‌های جاری و بنا بر رسالت رسانه‌ای روزنامه شهرآرا در نشست با مدیران، گزارش کار و برنامه‌های پیش‌روی معاونت‌ها و ادارات شهرداری منطقه را جویا شده و به نظر خوانندگان شهرآرامحله رسانده‌ایم. در این هفته با سیدوحید هاشمی، رئیس اداره روابط عمومی شهرداری منطقه، درباره فعالیت‌های این اداره گفت‌وگو کرده‌ایم که در سطور بعدی خواهید خواند.
رئیس اداره روابط عمومی شهرداری منطقه12 در ابتدا بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق به شهروندان تأکید کرد و گفت: امروزه با گسترش وسایل ارتباط جمعی و ورود به عصر ارتباطات آدمی با اندک زمانی از تمامی رخدادهای گوشه و کنار جهان آگاه می‌شود. در عصر ما هیچ موضوعی از نگاه مخاطبان پنهان نمانده و بهترین و مؤثرترین راه ارتباط با مردم بی‌واسطه سخن‌گفتن و انتقال شفاف اطلاعات به آن‌هاست.
سیدوحیدهاشمی افزود: انسان عصر ارتباطات بیشتر از گذشته به حقوق و تکالیف خود آشناست از همین رو خواهان ایفای نقش شهروندی خود است. ما امروزه بهتر از هر زمانی یاد گرفته‌ایم که چطور تکنولوژی را در خدمت ارتباط مؤثر با دیگران، صرفه‌جویی در زمان، کاهش هزینه‌ها، هوشمندسازی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی خود درآوریم.
وی ادامه داد: در همین راستا روابط عمومی شهرداری منطقه12 با نگاه دقیق به شرایط خاص عصر حاضر و درک تعاملات فرهنگی و اجتماعی در سطح نواحی سه‌گانه، با توجه به تفاوت‌های ساختاری از منظر شهری، فرهنگی و اجتماعی در نواحی متصل و منفصل شهری سعی بر آن دارد تا با ایجاد تعامل سازنده و مبتنی بر خرد جمعی فضای ارتباطی مناسبی را برای تعامل دوسویه بین مدیریت شهری و شهروندان به وجود آورد.
هاشمی در ادامه به مهم‌ترین رسالت اداره روابط عمومی اشاره کرد و گفت: بر این اعتقادیم که بسیاری از چالش‌ها در حوزه‌های مختلف شهری به دلیل فقدان فضای گفت‌وگوی مناسب است و از مهم‌ترین رسالت‌های روابط عمومی‌ها نهادینه‌کردن این فضا بین مدیریت شهری و شهروندان و به‌عکس است. هدف این ارتباط از یک‌سو اطلاع‌رسانی مناسب در حوزه فعالیت‌های اجرایی، عمرانی و فرهنگی به شهروندان است و از سوی دیگر ایجاد فضای مشارکت مبتنی بر خرد جمعی و مشارکت شهروندان در این فعالیت‌هاست.
مدیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی در منطقه ابراز داشت: حوزه اطلاع‌یابی با هدف جلب مشارکت‌های اجتماعی از طریق سامانه137 با دریافت و پیگیری 2927پیام شهروندی، برگزاری بیش از 30نشست عمومی و دیدار شهردار منطقه با شهروندان و پاسخ‌گویی مستقیم به آن‌ها، جمع‌آوری و دریافت بیش از 30پیام و نظرات مردمی در پیام‌رسان‌های مجازی به‌طور روزانه، 6مرحله جمع‌آوری، طبقه‌بندی و انتقال انتقادات و پیشنهادات شهروندان درباره عملکرد کارکنان شهرداری منطقه و پاسخ‌گویی به بیش از 20پیام شهروندی در روزنامه‌های کثیرالانتشار بخشی از فعالیت‌های اداره روابط عمومی شهرداری منطقه است.  هاشمی یادآور شد: در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت اجرایی، عمرانی و فرهنگی شهرداری منطقه، 276مورد تهیه خبر و تولید محتوا انجام شده است که با انتشار در سایت منطقه، پیام‌رسان‌های مجازی، پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، روزنامه‌ شهرآرا و دیگر نشریات به اطلاع عموم شهروندان رسیده‌ است. همچنین اداره روابط عمومی در قالب 267مورد مستندسازی از پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی انجام شده‌ است.
وی افزود: حضور در 213برنامه به‌دلیل سامان‌دهی و نظارت بر حسن انجام و اجرای برنامه از دیگر فعالیت‌های اداره روابط عمومی است.
هاشمی به مقوله تابلوهای معابر اشاره کرد و افزود: دریافت و بررسی پیام‌های شهروندی در حوزه تابلو و پلاک معابر منطقه از دیگر فعالیت‌های روابط عمومی منطقه‌ است که منجر به نصب و تعویض بیش از 90مورد از تابلو‌های معابر منطقه و همچنین نوسازی، تغییر نام و جابه‌جایی این تابلوها شده‌است.
وی در پایان به اهمیت شهر توس به‌عنوان یک گنجینه تاریخی و فرهنگی اشاره کرده و خاطر نشان می‌کند: شهر تاریخی توس نماد تاریخ، زبان و ادبیات فارسی همیشه پذیرای تعداد زیادی  از مشتاقان این حوزه بوده که در یک‌سال گذشته با کمک شورای پنجم و کمیسیون ویژه بهسازی و توسعه توس جلوخان آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در دو فاز بازپیرایی شده است و فاز سوم در آستانه شروع به کار است از طرفی برنامه‌های ویژه همچون روز فردوسی، برگزاری جام کشتی پهلوانی و برگزاری مسابقات فینال کشتی آزاد لیگ دسته یک کشور باعث شده است که روابط عمومی این منطقه در حوزه نظارت به برگزاری، پوشش مناسب خبری و پیگیری مشکلات و مسائل شهروندان در این محدوده اهتمام جدی داشته باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.