صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امسال با شیوع کرونا، بسیاری از مردم سنت اهدای خون را به‌دلیل نگرانی از آلودگی به ویروس کووید ۱۹ ترک کرده‌اند که باعث کاهش ۱۴ درصدی اهدا نسبت به ۹ ماه اول سال گذشته شده است.

جانقربان|شهرآرانیوز- امسال با شیوع کرونا، بسیاری از مردم سنت اهدای خون را به‌دلیل نگرانی از آلودگی به ویروس کووید ۱۹ ترک کرده‌اند که باعث کاهش ۱۴ درصدی اهدا نسبت به ۹ ماه اول سال گذشته شده است.
مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی دراین‌باره در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: سال ۹۸ تعداد مراجعان در ۹ ماه اول سال، ۱۴۴ هزار و ۸۲۸ نفر بوده که امسال در مدت مشابه این عدد به ۸۱ هزار و ۱۲۹ نفر رسیده است.

دکتر مجیدعبداللهی افزود: همچنین در ۹ ماه اول سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۳۹۱ نفر پس از انجام معاینات بالینی موفق به اهدای خون شده‌اند که این عدد در سال ۹۹ به ۵۹ هزار و ۷۷۷ نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اهدای خون در استان ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کم شده است، گفت: اکنون ذخایر خونی رو به کاهش است و به همه گروه‌های خونی نیازمندیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان در ادامه افزود: در وضعیت کرونایی و سرمای هوا، مراجعه مردم به پایگاه‌ها کم شده که چراغ خطر ذخایر خونی را روشن کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراجعه‌کنندگان نگران آلودگی به ویروس کووید ۱۹ هستند، گفت: نگرانی‌ای از سرایت ویروس کرونا به اهداکنندگان وجود ندارد و همه دستورالعمل‌های بهداشتی در پایگاه‌ها رعایت می‌شود.

عبداللهی در ادامه با اشاره به ضرورت اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا گفت: از افراد بهبودیافته از بیماری کرونا هم درخواست می‌کنیم یک ماه پس از بهبودی، برای اهدای پلاسمای خون خود در راستای درمان دیگر بیماران گرفتار در دام کووید ۱۹ اقدام کنند.

گفتنی است اهداکنندگان می‌توانند برای تسهیل در روند اهدای خون و فراورده‌های آن، قبل از مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، از طریق سامانه نوبت‌دهی به‌نشانی الکترونیکی nobatdehi.ibto.ir نوبتشان را مشخص کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.