صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جزئیات افزایش حقوق معلمان در نظام رتبه بندی

  • کد خبر: ۵۴۴۱۴
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
  • ۲
فرهنگیان و معلمان می‌توانند امیدوار باشند که زتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.
به گزارش شهرآرانیوز، طرح رتبه بندی معلمان چند سالی است که در حال تدوین و تصویب است و قرار است در سال ۱۴۰۰ در ۵ مرحله اجرایی شود. با رتبه بندی معلمان در سال جدید شاهد افزایش حقوق معلمان خواهیم بود. البته رتبه بندی مزای دیگر نیز که در ادامه به آن می‌پردازیم. علی اللهیار ترکمن از اجرای قطعی رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اجرایی شدن این طرح در سال آینده قطعی شده و تامین اعتبار آن هم در لایحه بودجه دیده شده است.

علی الهیار ترکمن درباره تأمین منابع مالی رتبه‌بندی فرهنگیان از محل فروش سهام در بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: اینگونه نیست! فروش سهام و اوراق یکی از شیوه‌های تأمین مالی دولت است یعنی این کار انجام شده و مبلغ آن وارد درآمد‌های کشور می‌شود، ما براساس ردیف‌ها و تبصره‌هایی که داریم پول رتبه‌بندی را دریافت می‌کنیم و کاری نداریم این پول از کجا می‌آید!

وی درباره آمار نیروی انسانی آموزش و پرورش و اختلاف حدود ۱۰۰ هزار نفری میان آمار سازمان برنامه و بودجه با آمار وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: علت اختلاف این است که ما آمار نیرو‌های رسمی و پیمانی را اعلام می‌کنیم، اما سازمان برنامه آمار معلمان رسمی، پیمانی، قرادادی و شرکتی را اعلام می‌کند، آنچه ملاک تأمین ما است در فصل اول اعتبارات هزینه‌ای بوده و باید به نیرو‌های رسمی و پیمانی از این محل، حقوق بدهیم و پرداخت حقوق کارکنان قراردادی از فصل ۲ است بنابراین تعداد افرادی که شناسه کارمندی دارند و اسامی آن‌ها در سامانه کارمند ایران وجود دارد ۸۸۰ هزار نفر است.
 

کسری شدید معلم تا سال ۱۴۰۳ رفع می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها در بحث تربیت معلم اظهار کرد: در بحث مشارکت سایر دانشگاه‌ها دو هدف کمی و کیفی داریم؛ تا سال ۱۴۰۳ نیاز شدید به معلم برطرف می‌شود و دانشگاه فرهنگیان می‌تواند معلم مورد نیاز را تأمین کند، اما باید توجه کنیم که نیاز به مربی پرورشی، بهداشت و مشاور نیز وجود دارد و دانشگاه‌ها می‌توانند در این حوزه به ما کمک کنند.

الهیار ادامه داد: موضوع دیگر در بحث مشارکت سایر دانشگاه‌ها در تربیت معلم، تخصصی و کیفی بودن برخی آموزش‌ها است مثلاً در دانشگاه فرهنگیان برخی رشته‌ها برای تأمین معلم مورد نیاز هنرستان‌ها وجود ندارد؛ مشارکت با سایر دانشگاه‌ها در رشته‌های خاص می‌تواند در کیفیت نیرو‌های ورودی به آموزش و پرورش به ویژه در رشته‌های فنی و مهارتی کمک کند.
 

سه شیوه برای استخدام معلمان

وی متذکر شد: برای مشارکت سایر دانشگاه در تربیت معلم، سازو کار نیاز است؛ با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سه شیوه برای جذب معلم وجود دارد، از طریق دانشگاه فرهنگیان و دوره ۴ ساله، جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها یا ماده ۲۸ و مشارکت سایر دانشگاه‌ها در تربیت معلم که باید ساز و کار آن تصویب شود.

الهیاردرباره اینکه آیا بیشترین کسری آموزش و پرورش در بحث مربی پرورشی، بهداشت و مشاور است، گفت: بله اینگونه است، چون می‌خواهیم کلاس درس بدون معلم نباشد؛ تمرکز به سمت معلم رفته است و با اقداماتی، وضعیت معلمان ثابت می‌شود و مربی بهداشت، پرورشی و ... در اولویت دوم قرار می‌گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی گامی بزرگ برای تقویت معلمان است، اظهارکرد:مجلس و دولت باید با اجرای طرح رتبه‌بندی برای معلمان کنونی و تقویت دانشگاه فرهنگیان برای معلمان آینده گام بردارند.
 
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیدمحمدعلی نبوی
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
لحاظ تشویقنامه ها ومدارک علمی وتحقیقات موجب ایجاد انگیزه خواهد شد
امیر کبیر
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
در باره رتبه بندی چی گفته شده صد بار در هفته در موردش کامنت میذارید .