زلزله جنوب سیستان و بلوچستان را لرزاند (۹ مرداد ۱۴۰۳) فوری: حریق گسترده انبار ابر در شرق مشهد (۸ مرداد ۱۴۰۳) آیا از نظر قانون می‌شود هدیه را بازپس گرفت؟ کشف بیش از ۵۳ کیلو انواع موادمخدر در عطاری‌ها منع نمایش "شیرخشک" در تلویزیون عشق و عاشقی به مرگ دلخراش پسر جوان ختم شد نزاع و درگیری بر سر یک دختر خون به پا کرد بازداشت مرد شیطان صفت به دلیل اغفال و فراری دادن دخترجوان آیا ادارات تهران فردا سه‌شنبه (۹ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ هشدار فروش پاستیل‌های خوکی در بازار بلع مواد مخدر جوان را تا یک قدمی مرگ کشاند قتل یک جوان بر اثر نزاع و درگیری در رشتخوار خراسان رضوی کشف ۱۲ هزار نخ سیگار قاچاق در مشهد (۸ مرداد ۱۴۰۳) طرز تهیه کوکی شکلاتی ترک‌دار در خانه + فیلم ویدئو | پل سیاهکلرود گیلان براثر سیل مسدود شد (۸ مرداد ۱۴۰۳) رگبار باران در ۱۷ استان ایران همراه با وزش باد شدید در جنوب کشور طرح ملی حقوق یاران برای خدمت رسانی تخصصی حقوقی و قضایی به جامعه تدوین شد انفجار مرگ‌بار در خانه‌ای ویلایی در بابلسر | فوت ۶ نفر از اعضای خانواده
سرخط خبرها

خبر خوش برای دانشجویان متقاضی استخدام در آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۵۳۴۹۹
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
خبر خوش برای دانشجویان متقاضی استخدام در آموزش و پرورش
مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش:‌ شاید طی دو سال آینده حجم بازنشستگی معلمان و نیاز آموزش و پرورش به گونه‌ای باشد که صرفاً جذب دانشجوی متعهد خدمت نتواند نیازها را مرتفع کند بنابراین از ظرفیت ماده ۲۸ یعنی جذب دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز استفاده می‌شود که سهمیه آن از سوی سازمان اداری و استخدامی اختصاص می‌یابد.
به گزارش شهرآرانیوز، یارمحمد حسین‌بر درباره همکاری سایر دانشگاه‌ها در بحث تربیت معلم اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مأمویت‌محور است و براساس نیاز‌های آموزش و پرورش مسئولیت تربیت نیرو را بر عهده دارد، این دانشگاه هم‌اکنون با استفاده از دو شیوه معلم مورد نیاز را تأمین می‌کند، نخست جذب دانشجوی متعهد خدمت در دوره ۴ ساله و دوم استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و جذب فارغ‌التحصلان سایر دانشگاه‌ها.

وی افزود: در ماده  واحده‌ای که اخیرا به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید این دو شیوه به قوت خود باقی است و قید شده، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها و حوزه علمیه هم استفاده کند، اما پایه کار ما جذب دانشجوی متعهد خدمت در قالب دوره ۴ ساله است، چون معتقدیم این دانشجویان در فضایی قرار می‌گیرند که علاوه بر صلاحیت علمی، به لحاظ صلاحیت تخصصی مورد نیاز بهتر آموزش می‌بینند.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: شاید طی دو سال آینده حجم بازنشستگی معلمان و نیاز آموزش و پرورش به گونه‌ای باشد که صرفاً جذب دانشجوی متعهد خدمت نتواند نیاز‌ها را مرتفع کند بنابراین از ظرفیت ماده ۲۸ یعنی جذب دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز استفاده می‌شود که سهمیه آن از سوی سازمان اداری و استخدامی اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌هایمان از رشد جمعیت دانش‌آموزان، تا سال ۱۴۰۴ این وضعیت یعنی پیک بازنشستگی نیرو‌ها را داریم و بعد از آن دانشگاه فرهنگیان می‌تواند تمام نیاز آموزش و پرورش را تأمین کند، اوج نیاز ما در این چند سال است.

حسین‌بر متذکر شد: برای بازه زمانی بعد از سال ۱۴۰۴ زیرساخت فعلی دانشگاه فرهنگیان می‌تواند پاسخگوی تامین معلم مورد نیاز باشد.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->